י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
מחדל של שב"ס

מחריד ומקומם: ערבי הוכנס לתא עם יהודי וביצע בו לינץ' אכזרי

עציר תושב כוכב השחר כבן 70 הותקף באלימות קשה על ידי עציר פלסטיני תוך כדי שנתו בתא המעצר ומת מפצעיו לפני מספר ימים. בתו סיפרה כי היה קשה לזהות אותו אחרי המהלומות שספג. בני משפחתו מאשימים את שירות בתי הסוהר במחדל

מחריד ומקומם: ערבי הוכנס לתא עם יהודי וביצע בו לינץ' אכזרי
אילוסטרציה צילום: unsplash

מחדל חמור: אבי בן שחר ז"ל, תושב כוכב השחר כבן 70, נעצר בשנה שעברה לראשונה בחייו, ושוכן בתא מעצר במגרש הרוסים בירושלים. לבקשת בני משפחתו שחששו לחייו, אישר השופט לשכנו תחת השגחה.

מסיבה שאינה ברורה החליטו בשב"ס לצרף אליו לתא את חוסיין אבו טאעה, בן 25 ממזרח ירושלים, שנעצר בגין תקיפה אלימה של בני משפחתו וכן שוטרים ועוברי אורח, בעיצומו של התקף פסיכוטי. עוד באותו הלילה תקף אבו טאעה באלימות קשה את בן שחר בזמן שישן. הסוהרים שהגיעו להפריד בין השניים הגיעו מאוחר מדי.

"אי אפשר היה לזהות את הפנים שלו, היה חבול לגמרי, אוזן חתוכה, שברים בארובות העיניים, האף בתוך הגולגולת, לסתות שבורות צלעות שבורות", סיפרה בתו לחדשות 12.

לאחר שנה של טיפולים קשים נפטר בן שחר לפני מספר ימים בעקבות הפציעה, וכעת בני משפחתו מאשימים את שירות בתי הסוהר במחדל.

אני יותר מאשימה את מי ששם אותו בתא כלא יחד עם בן אדם.. רוצח", אמרה הבת. "זה לירות בכדור בעצמם, זה לינץ' בבן אדם כשהוא ישן! אבא שלי ישן! הוא לא ידע מה הולך לבוא לו, איזה שליח חבלה, איזה מלאך מוות מגיע לדרוש את החיים שלו בחזרה".

לדבריה, "מבחינתנו אבא שלי היה במקום שמור, כל זמן שחוקרים הבן אדם אמור להיות שמור ובטוח אצלם בידיים. לא העלנו בדעתנו שזה משהו שעלול לקרות".

אוריאל בנו של בן שחר האשים את הסוהרים בטיפול לקוי במקרה: "מבחוץ ניסו להשפריץ פלפל וזה לא עזר, רק אחרי כמה דקות שהתמגנו נכנסו והפרידו את התוקף מאבא שלי וגם הם חטפו מכות קשות ונפצעו".

משירות בתי הסוהר נמסר בתגובה כי ''מדובר באירוע חריג ומצער ששב"ס אינו מקל ראש לגבי תוצאתו הטרגית. האירוע התרחש ללא כל מידע מודיעני או סימנים מקדימים. לאור חומרתו מונתה מידית ועדת חקירה בראשות קצין בדרגת גונדר משנה שחקרה את מכלול נסיבות האירוע".

בשב"ס הוסיפו כי ''כתוצאה מהמלצות ועדת החקירה מפקד בית המעצר נשפט בדין משמעתי, הועבר מתפקידו והודח מתפקידי פיקודי. כנגד עוד 3 בעלי תפקיד ננקטו צעדים משמעתיים והם הועברו מתפקידם. שודרגו תהליכי העברת המידע אודות עצורים הנקלטים ממשטרת ישראל והוסדרו תהליכי קליטת עצורים, מיונם והאבחון הראשוני שנעשה בעת קליטתם לבתי המעצר הפועלים 24/7. כחלק מתהליך הפקת הלקחים נלמדו מסקנות הוח"ק בכלל יחידות שב"ס וחודדו הנהלים ובבתי המעצר בפרט על מנת למנוע הישנות של מקרים חריגים מסוג זה בעתיד''.

שירות בתי הסוהר לינץ' אבי בן שחר מגרש הרוסים אסיר בטחוני אסירים בכלא

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד