י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
מחסור חמור

למרות ההבטחות: רק כחצי מהתקנים הרפואיים אוישו

בחודש אפריל הכריז משרד הבריאות כי יקצה כ-300 תקנים חדשים לרופאים במחלקות הקורונה, בנוסף להבטחות העבר מתחילת המשבר על כ-700 תקנים חדשים • בפועל, בקושי 156 תקנים אוישו, ומחלקות הקורונה נמצאות בתפוסות שיא • ח"כ רול "אם לא ניערך כראוי, הגרוע מכל לפנינו"

למרות ההבטחות: רק כחצי מהתקנים הרפואיים אוישו
צוות רפואי במחלקת קורונה באיכילוב צילום: Yossi Aloni/Flash90

מאז תחילת המשבר הכריז משרד הבריאות כי יקצה כ-700 תקנים חדשים לרופאים במחלקות הקורונה .דו"ח של הכנסת חושף: מהפעימה הראשונה של 300 תקנים במערכת הבריאות שהובטחו באפריל - 156 אוישו. ח"כ רול מזהיר: "החורף הקרוב עלול להיות נקודת שבר". כך מפרסמת כתבת הבריאות של "ישראל היום"-מיטל יסעור בית-אור

מחלקות הקורונה בבתי החולים נמצאות כבר שבועות בתפוסות שיא של חולים במצב קשה ובמחסור ברופאים וברופאות במחלקות הקורונה, הפנימיות והטיפולים הנמרצים. ב־6 באפריל הודיע משרד הבריאות כי יקצה מיידית 300 תקנים חדשים לרופאים במחלקות הקורונה. כמה מהם מאוישים? בערך חצי. למרות הבטחות והסכמים לתוספות שמסתכמות ב־700-650 תקני רופאים מתחילת המשבר, בפועל נוספו ואוישו רק 156 תקנים. בבתי החולים, שנמצאים בגירעונות, נדרשו לקלוט את הרופאים מתקציב ההכנסות שלהם.

ממידע שנמסר למרכז המחקר והמידע של הכנסת, לבקשת ח"כ עידן רול (יש עתיד), עולה כי שלושה חודשים לאחר הכרזת משרד הבריאות מחודש אפריל על תוספת 300 תקני רופאים ורופאות לבתי החולים, נוספו רק 200 תקנים ואוישו בפועל רק 156 מהם - מעט יותר ממחצית. מדובר ב"פעימה הראשונה" של כוח אדם רפואי מתחילת משבר הקורונה. נוסף על כך, לפני חודש, ב־20 ביולי, הודיע שר הבריאות יואל (יולי) אדלשטיין על תוספת של עוד 400 תקני רופאים, בעקבות שביתה שקיימו האחים והאחיות, זאת כאשר 250 תקנים אמורים היו להתווסף מיידית.

גורם במשרד הבריאות מודה כי גם תקנים אלו עדיין לא אוישו וכי "רק ביום חמישי האחרון נעשו שיחות עם כל מנהלי בתי החולים בנוגע לקליטת הרופאים. אי אפשר לקלוט כל כך הרבה רופאים בתקופה קצרה. נקווה שבתוך שבוע נראה שינוי". עם זאת, גורמים בשטח מציינים כי בבתי החולים, בפרט הממשלתיים, החלה קליטת רופאים בשבועות האחרונים.

מדו"ח מרכז המחקר והמידע של הכנסת, שמתייחס רק לתוספת התקנים שניתנה בחודש אפריל נכתב כי: "כשלושה חודשים לאחר הכרזה זו, הוקצו לבתי החולים 200 תקני רופאים, שהם שני שלישים מתוספת התקנים שעליה הכריז המשרד באפריל. המשרד לא הסביר בתשובתו מהן הסיבות לכך שהוקצו רק 200 תקנים מתוך ה־300 שעליהם הצהיר".

ח"כ עידן רול, יוזם דו"ח הממ"מ, אמר כי מערכת הבריאות הציבורית היתה במצב רע עוד לפני הקורונה וכעת היא כבר קורסת: "מחלקות פנימיות שלמות הוסבו לטיפול בקורונה, ואין עדיין מספיק מיטות או רופאים לקראת החורף. החורף הקרוב עלול להיות נקודת שבר במערכת הבריאות הציבורית, אם לא ניערך כראוי כבר עכשיו". כך רול.

רופאים משרד הבריאות עידן רול קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד