י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
לקראת יום השנה למרן הרב עובדיה

פרס ראשון 30 אלף שקל: הוארך המועד להגשת חיבורים תורניים

היענות נרחבת של אברכים ותלמידי ישיבות להשתתפות בתחרות חיבורים תורניים-פרס 'הראשון לציון' לזכרו הטהור של מרן פוסק הדור רבי עובדיה יוסף זצ"ל. הוארך המועד להגשת חיבורים תורניים לתחרות עד ערב ראש השנה

פרס ראשון 30 אלף שקל: הוארך המועד להגשת חיבורים תורניים
מרן הרב עובדיה יוסף זצ"ל צילום: יעקב כהן

אברכים רבים ובני ישיבות, שיגרו בשבועות האחרונים חיבורים תורניים רבים, לתחרות חיבורים תורניים פרס 'הראשון לציון' לזכרו הטהור של מרן הראשון לציון רבי עובדיה יוסף זצ"ל, שיזמה עיריית ירושלים. חיבורים הנושאים ונתונים בעמקות בפסקי ההלכה ובמורשת ההלכתית הרחבה שהעמיד מרן הרב עובדיה זצ"ל.

עקבות ההיענות הנרחבת, החליטה הוועדה המארגנת להאריך את מועד ההגשה של החיבורים התורניים עד לראש השנה. כל החיבורים שישלחו עד למועד זה יכללו בתחרות ויעלו על שולחן מלכים של חברי הוועדה בראשות הראשון לציון הגר"י יוסף, אשר יבחרו את העידית שבעידית שבחיבורים שיזכו את המחברים במלגה נאה. בפרס הראשון מלגה בסכום של 30,000 שקלים, בפרס השני מלגה בסכום של 18,000 שקלים ובפרס השלישי מלגה בסכום של 9,000 שקלים. בנוסף עוד חמישה חיבורים יזכו בפרס של 4,500 שקל לכל מחבר.

תחרות החיבורים המוקדשת לתורתו של מרן הגר"ע יוסף זצ"ל, יצא לדרך ביוזמת ראש עיריית ירושלים משה ליאון ומ"מ וסגן ראש העיר צביקה כהן, וזכתה לברכתם של גדולי ישראל בראשם נשיא מועצת חכמי התורה ראש הישיבה חכם שלום כהן, הראשון לציון הגאון רבי יצחק יוסף, הגאון רבי דוד יוסף, חברי מועצת חכמי התורה ובני משפחתו של מרן, שבירכו על היוזמה החשובה שתביא להגברת הלימוד והעיון בדרכו ההלכתית של מרן.

מטרת התחרות שתהפוך למסורת שנתית, לעודד את החקירה והעיון בפסיקותיו ההלכתיות של מרן, ולעודד פרסום של עוד ועוד חיבורים העוסקים במשנתו ההלכתית והעיונית הגדולה שהותיר מרן לדורות הבאים.

הכרזת הזוכים צפויה להתקיים בציון של מרן, בסמיכות ליום ההילולא למרן הרב עובדיה זצ"ל החל בג' בחשון. בכוונת עיריית ירושלים להפוך את התחרות למסורת שנתית שתתקיים בכל שנה בסמיכות ליום ההילולא וכעת ניתן להאריך את הגשת החיבורים עד לערב ראש השנה.

ראש עיריית ירושלים מר משה ליאון: "הייתה לי הזכות לקבל את ברכת הדרך של מרן, שבועות ספורים לפני הסתלקותו לגנזי מרומים, שבירך אותי בכניסתי לפוליטיקה בירושלים. היום אני זוכה בתפקידי כראש עיריית ירושלים להקים מפעל הנצחה לדרכו ההלכתית ולמורשת המפוארת שהותיר לדורות הבאים".

מ"מ וסגן ראש עיריית ירושלים צביקה כהן: "זכתה ירושלים להיות לבית למרן בחייו, ועכשיו יש לנו את הזכות להיות בית לתורתו. אברכי הכוללים ובני הישיבות העוסקים בתורתו של מרן, יעלו את הדברים על הכתב ויפרשו אותם באופן בהיר ונהיר להגדיל תורת מרן ולהאדירה. אני סמוך ובטוח כי זו הזכות הגדולה ביותר למרן, שדברי תורתו מתלבנים ומתבהרים על הכתב על ידי תלמידי חכמים ובני הישיבות הקדושות".

 

הרב עובדיה יוסף הרב יצחק יוסף חיבורים תורניים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד