י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
הופק DNA

התחפשו לאשה ופועל בניין ושדדו את הצ'יינג'

פרקליטות מחוז חיפה הגישה היום כתב אישום ובקשה למעצר עד לתום ההליכים לשלושה גברים ששדדו חנות תכשיטים והמרת כספים כשאחד מהם מחופש לאישה ואחר כפועל בניין

התחפשו לאשה ופועל בניין ושדדו את הצ'יינג'
הגלימה שנמצאה צילום: דוברות המשטרה

שוטרי משטרת ישראל עצרו שלושה גברים ששדדו חנות תכשיטים והמרת כספים כשאחד מהם מחופש לאישה והשני כפועל בניין. היום הגישה כנגדם פרקליטות מחוז חיפה כתב אישום ובקשה למעצר עד לתום ההליכים.

ראשיתה של החקירה עם קבלת ההודעה במוקד 100 של המשטרה לפני כחודש וחצי בשעות הצהריים מבעל חנות תכשיטים והמרת כספים בכפר מנדא שטען, כי חנותו נשדדה.

עם קבלת ההודעה, הוזעקו שוטרי משטרת ישראל לזירה, הקימו מחסומים, אספו ממצאים, גבו עדויות, פרקו מצלמות אבטחה ופתחו בחקירה לאיתור זהותם של החשודים והתחקות אחר מסלול בריחתם.

מהעדויות עלה, כי לבית העסק נכנס גבר לבוש באפוד זוהר, כובע ומסכת פנים ובדלת העסק עמדה אישה לבושה בגלימה שחורה ורעלה שמנעה את נעילת הדלת. הגבר הוציא לפתע חפץ הנחזה כאקדח ואיים על בעל העסק שייתן לו את כל הכסף הקיים במגרה. החשודים שדדו למעלה מ-14,000 $, 15,000 ₪, 5,000 יורו, 1,500 לירות טורקיות, 3,000 דינר ירדני, 150 ריאל סעודי ופאונד בריטי.

סריקות נרחבות של השוטרים והבלשים לאיתור החשודים ומסלול בריחתם הביאה תוך שעות ספורות לאיתור תיק הנושא את הכיתוב "אדידס", תיק שנצפתה בו האישה סרטוני האבטחה מחזיקה בו במהלך השוד. בתוך התיק בין יתר החפצים שנמצאו בו - אזיקונים, דבק ורעלה.

בחקירה מקצועית שנערכה תוך שימוש באמצעים טכנולוגיים, הופק DNA של אחד החשודים, דבר שהביא לזיהויו של החשוד ולאיתור מגדרו כגבר ולא כאישה.

חקירה מאומצת הביאה תוך מספר ימים בודדים לאיתור הרכב החשוד שנמלט מהזירה ביער "עין הכובש" סמוך לעיר צפת ובאמצעות אמצעי חקירה מתקדמים הופקו ממצאי DNA של הגבר שנכנס לבית העסק לבוש כפועל בניין (46, אשקלון) וכן טביעות אצבע של חשוד נוסף (34, אופקים) ששימש כנהג של שני החשודים שהתחפשו.

לפני כשלושה שבועות ארבו בלשי המשטרה לחשודים בסמוך לבתיהם בשלושת קצוות הארץ, מנדא, אשקלון ואופקים ועצרו את השלושה.

החשודים הובאו לתחנת המשטרה לחקירה ומעצרם הוארך על יד בית המשפט בהתאם לבקשת המשטרה עד להגשת כתב האישום היום (שני).

בתום חקירה אינטנסיבית הועבר חומר החקירה פרקליטות מחוז חיפה, אשר הגישה היום (שני) כנגד השלושה כתב אישום ובקשה למעצר עד לתום ההליכים בגין עבירה של שוד בנסיבות מחמירות שלצידה עונש מאסר לתקופה של 20 שנים.

שוד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד