י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

העברת אזרחות אמריקאית לילדים: כל האפשרויות

חולמים על אזרחות אמריקאית? בכתבה שלפניכם תוכלו למצוא מידע כללי על כל הדרכים לקבלת אזרחות אמריקאית

העברת אזרחות אמריקאית לילדים: כל האפשרויות
דרכון אמריקאי צילום: pixsabay

אזרחות אמריקאית, הנחשבת לאחת מהאזרחויות המבוקשות והנחשקות ביותר בעולם, מאפשרת למחזיקים בה ללמוד, לעבוד ולחיות בארצות הברית, ואף לנסוע ולבקר במדינות רבות מסביב לעולם ללא צורך בהנפקת ויזה. יחד עם זאת, חשוב לציין שחוקי ההגירה לארצות הברית, הינם פדראליים והם מצויים בסמכותו הבלעדית של הממשל המרכזי, וזאת בניגוד לחוקים אחרים המונהגים בארצות הברית המצויים בסמכותן של המדינות השונות ברחבי המדינה. כפועל יוצא מכך, הליכי קבלת ו/או הליכי הוצאות אזרחות אמריקאית, חייבים להיעשות בהתאם לתנאים השונים המופיעים בחוקי ההגירה, ולכן, קיימת חשיבות רבה לקבלת סיוע מטעמן של חברות העוסקות ומתמחות בהליכי קבלת והוצאת אזרחות אמריקאית.

מהן האפשרויות לקבלת ו/או הוצאת אזרחות אמריקאית?

על פי חוקי ההגירה הפדראליים המונהגים בארצות הברית, קיימות שתי אפשרויות מרכזיות לקבלת אזרחות אמריקאית, האחת, במסגרת מה שמכונה בחוק: אזרחות בעקבות לידה בארה"ב, והשנייה, במסגרת הליך התאזרחות. להלן מידע כללי על כל אחת מהאפשרויות:

אזרחות בעקבות לידה בארה"ב

סוג זה של אזרחות אמריקאית מיועד לכלל האזרחים אשר נולדו באחת מ-50 המדינות השונות המרכיבות את האיחוד הפדרלי המכונה: ארצות הברית של אמריקה, כאשר קבלת האזרחות מתבצעת באופן אוטומאטי והיא תקפה גם במקרים בהם התינוק נולד לזוג הורים שוהים בלתי חוקיים במדינה.

אזרחות על בסיס זכאות (הליך התאזרחות)

הוצאת אזרחות על בסיס זכאות מיועדת לילדיהם ו/או נכדיהם של אזרחי ארה"ב אשר נולדו מחוץ לגבולות המדינה, וזאת בעקבות לידה להורים ו/או סבים/סבתות אזרחי ארצות הברית. במקרים אלו, גם ההורה וגם הסב/סבתא, חייבים להיות בעלי אזרחות אמריקאית והם נדרשים להוכיח שהם שהו בארצות הברית טרם לידתו של הילד שלגביו הם מגישים את בקשת הוצאת האזרחות. חשוב לציין שקיימים מספר הבדלים בתהליכי העברת אזרחות לילדים להורים שאחד מהם לפחות הינו אזרח אמריקאי לבין תהליכי העברת אזרחות מתוקף מה שמכונה: "חוק סבא", וביניהם:

  1. העברת אזרחות לילדים עפ"י הורה אזרח/ית אמריקאי/ת: מתאפשר לגבי ילדים בכל הגילאים, מותנה בהוכחת שהייה של 5 שנים כאשר שנתיים מתוך התקופה היו מעל גיל 14 של ההורה טרם לידתו של הילד/ה. הוצאת אזרחות אמריקאית באמצעות הורה אמריקאי מבוצעת בשגרירות ארה"ב בישראל.
    חריגים:
    • אם הילד/ה המבקש/ת אזרחות נולד לפני 1986 - נדרשת הוכחת שהייה של 10 שנים בארה"ב טרם לידתו של הילד/ה.
    • אם שני ההורים בעלי אזרחות אמריקאית - נדרשת הוכחת שהייה של תקופה קצרה בארה"ב.
    • פטור מיוחד נוס: אם הילד/ה נולד/ה מחוץ לנישואין לאמא אמריקאית (לפני 2017) נדרשת הוכחת שהייה של שנה אחת בלבד בארה"ב.

תשלום אגרה: כ-200 דולר עבור כל ילד המבקש אזרחות אמריקאית.

  1. העברת אזרחות לילדים עפ"י סב/סבתא אמריקאי/ת - "חוק הסבא" : מתאפשר לילדים שגילם הינו מתחת ל-18. מותנה בהוכחת שהייה של 5 שנים כאשר שנתיים מתוך התקופה היו מעל גיל 14 של הסב/סבתא. העברת אזרחות מתוקף חוק סבא מיושם במסגרת הליך המנוהל לאורך כל שלביו באחד ממשרדי ההגירה הפועלים ברחבי ארצות הברית.

תשלום אגרה: 1,170$ עבור כל ילד המבקש אזרחות אמריקאית (במקרים מסוימים ניתן להגיש בקשה לפטור מתשלום אגרה).

חשוב לדעת: העברת אזרחות במסגרת מה שמכונה " חוק סבא" מיועד אך ורק לילדים שהוריהם אינם עומדים בדרישות המקדימות לצורך העברת אזרחות. בהליך זה ההורה של הילד המבקש אזרחות להיות בעל אזרחות אמריקאית ולא ניתן "לדלג על דור", וזאת גם במקרים בהם הסב/סבתא אינם עוד בין החיים.

על מנת לבחון את האפשרויות השונות התקפות לגביכם בכל הנוגע להעברת אזרחות אמריקאית לילדים, אנו ממליצים לכם להיוועץ עם צוות המומחים של "מאסטר ויזה" בדיקת זכאות ללא עלות וללא התחייבות.

ליצירת קשר לחצו כאן

דרכון אזרחות אמריקאית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד