י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
מתעקש לפטר • ראיון

ליצמן על גמזו: אם היה נאמר בחו"ל, היו אומרים אנטישמיות. צפו

המשבר הפוליטי תוך איום בבחירות בטווח של שעות: השר ליצמן מעריך כי לא ילכו לבחירות, אך לא יודע להעריך מה יהיה בעוד 100 יום • על הגיוס: "מדברים על זה" • מתעקש על פיטורי גמזו וזועם: "לא יודע להסביר לציבור שלי למה אסור בתי כנסת ומותר הפגנות בבלפור" | צפו בראיון

ליצמן על גמזו: אם היה נאמר בחו"ל, היו אומרים אנטישמיות. צפו
השר יעקב ליצמן בראיון צילום: ארי קלמן, בחדרי חרדים

שעות בלבד קודם שחברי הכנסת יכריעו את גורל המערכת הפוליטית, או דחיית תקציב ב-120 ימים או בחירות כבר מחר, יו"ר יהדות התורה השר יעקב ליצמן מעריך בשיחה עם 'בחדרי חרדים' כי לא ילכו לבחירות.

לדבריו: "אני מקווה שלא יהיו בחירות, אני רוצה להפתיע אותך שאין לי רוח הקודש ואני לא נביא, אין לי מושג מה שיקרה, האחריות היא שצריך לתמוך בחוק אחרי המו"מ שהיה ולהמשיך עוד 100 ימים, לא יודע מה יהיה אחרי 100 הימים".

ליצמן מסרב להתייחס לתקציב הישיבות שעבר לפנות בוקר בדיון בוועדת הכספים, ובמענה לשאלה היכן עומד חוק הגיוס הוא משיב, "בוא נראה קודם שלא מדברים על הבחירות, נגמור את היום", כשהוא חושף באותה נשימה כי "אנחנו מדברים על חוק הגיוס אבל קודם כל צריך לגמור את התקציב".

עוד מפתיע השר ליצמן וממשיך לדרוש את התפטרותו של פרופ' רוני גמזו מתפקיד פרויקטור הקורונה, וכשנשאל האם יתעקש על פיטוריו, הוא אומר: "ברור לי שכן, ברור לי שצריך לתת התנצלות, אני רוצה להזכיר, רוני גמזו הוא פרויקטור - זה פקיד בכיר, אבל הוא פקיד ולא יכול להיות פקיד כמה שהוא בכי,ר שיפנה לנשיא אוקראינה על אומן, או ששר הבריאות או שראש הממשלה יפנו, פקיד לא פונה לנשיא אוקראינה".

השר ליצמן מוסיף, "הוא פרויקטור הקורונה (רוני גגמזו א.ק.) כתב במכתב 'תשמור על האזרחים שלך שלא יזוקו מהיהודים' ראיתם איזה דברים?", אומר השר בזעם, ומפתיע שאומר, "אם זה היה קורה ממישהו בחו"ל היינו אומרים 'אנטישמיות'. אני חושב שהוא חושב שצריך לתת את התשובה. גם שר הבריאות יולי אדשלטיין גינה את הדברים האלה בנוכחותו".

עוד מעריך ליצמן בשיחה עם 'בחדרי חרדים' כי לבסוף יצא הסדר בנושא מתווה הקפסולות בבתי הכנסת: "אני מאמין שנגיע להסדר בבתי הכנסת". באשר לפגיעת אמון הציבור במערכת הבריאות אומר השר: "אמרתי בקבינט הקורונה ואני חוזר ואומר עכשיו: אני נציג חרדי ואני צריך לתת הסבר למגזר ואני לא יודע להסביר את ההבדל למה בבית כנסת אני לא יכול להתפלל במרחק שני מטר אחד מהשני עם מסיכה ולמה בבלפור בהפגנות אפשר בלי מסיכה. הציבור שלי שואל אותי מה ההבדל בין זה לזה ואין לי הסבר". כך ליצמן.

בחירות רוני גמזו יעקב ליצמן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד