י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
תם המשבר הפוליטי?

גנץ: שום עלילת דם ושום איום לא יכופפו אותי. נתניהו: חוסר אחריות

המשבר הפוליטי נקטע, כשלוש שעות לפני. נתניהו וגנץ הודיעו כי מפלגותיהם יצביעו בעד דחיית התקציב. בהצהרה תקיפה שמסר בני גנץ בכנסת אמר: "מאה ימי השתיקה, ההכלה וההבלגה הסתיימו" | דקות לפניו, פרסם נתניהו הודעה: "חוסר אחריות ללכת לבחירות" • צפו בדברי השניים

גנץ: שום עלילת דם ושום איום לא יכופפו אותי. נתניהו: חוסר אחריות
בני גנץ/בנימין נתניהו צילום: תומר נויברג/יונתן זינדל, פלאש 90

כשלוש שעות לפני פקיעת המועד, נראה כי הליכוד וכחול לבן מתאחדים למען דחיית התקציב יחד עם דחיית איום הבחירות לפחות ל-120 הימים הבאים. 

יו"ר כחול לבן, שר הביטחון בני גנץ נשא הערב הצהרה לתקשורת בכנסת ואמר בתקיפות: לפני מאה ימים החלטתי לשים בצד כל שיקול אישי או פוליטי,ולעשות את מה שהתחייבתי לו מאז שהתגייסתי לצה"ל ולמנהיגות הלאומית: לשים את ישראל לפני הכל. לשים את טובת המדינה לפני טובתי האישית. אתם כבר מכירים אותי היטב. שום מתקפה אישית, שום עלילת דם ושום איום לא יכופפו אותי".

גנץ הוסיף ואמר: "מאה ימים נתתי לשותפיי הפוליטיים לממשלה להבין שפניי לשותפות, שידיי הושטו לשיתוף פעולה ושליבי פתוח לדאגה אחת בלבד: דאגה לביטחונם, לבריאותם ולפרנסתם של אזרחי ישראל. מאה ימים שתקתי: שתקתי למתקפות האישיות, שתקתי לקיתונות של נסיונות השפלה ומידור, שתקתי לגידופים וללעג של בכירי הליכוד".

"מאה ימי השתיקה, ההכלה וההבלגה הסתיימו. הם מסתיימים מכיוון שמדינת ישראל צריכה יציבות, ולא עיסוק בלתי פוסק בצרכים אישיים. היא צריכה ממשלה שפניה לצרכיה ולא להתכתשות פנימית. לא אאפשר זאת עוד משום שככה הורסים ולא בונים. ככה עושים פריימריז ולא משרתים את הציבור".

לדבריו: "בחוץ משתוללת סערת ענק שספק אם היתה כמותה מקום המדינה. כמיליון מובטלים משוועים לחזור למעגל התעסוקה, מאות אלפי משפחות לא יודעות איך ישלמו שכר דירה, משכנתא ואיך יערכו לארוחות החג. אלפי שכירים ועצמאים חיים בחשש ובמתח עצום מהרגע שבו הכספומט יראה להם אפס שקלים למשיכה, והם ישארו ללא כרטיס. אלפי אנשים צועקים את צעקתם ברחובות ועלינו לתת להם לעשות זאת כי אם לא עוד ישפך פה דם ברחובות".

"בשעה כזו", הצהיר ראש הממשלה החליפי, "אני לא אתן לאף אחד לאיים על אזרחי ישראל בבחירות. מי שמדבר על בחירות לא מאיים עלי- הוא מאיים על הישראלים. לא אתן לאף אחד להוריד את ישראל על ארבע! לפני מעט יותר ממאה ימים החלטתי לעשות מעשה פוליטי אמיץ שיש בו מחיר לא פשוט, כי המדינה ואזרחיה יותר חשובים ממני. נכנסתי לממשלה כדי לטפל במציאותם ובעתידם של אזרחי ישראל. יחד עם זאת, לעולם לא אאפשר למישהו לפורר את הדמוקרטיה. לא אתן שמישהו ימנה בובות מטעמו לתפקידים ציבוריים במקומות רגישים".

"במשמרת שלי, כשאני שר הבטחון, אמשיך לשמור על בטחון המדינה מבחוץ ומבפנים אדאג - שאף אחד, אף אחד! לא ירים את ידו על שלטון החוק".

"כשנכנסתי לממשלה רציתי והתחייבתי לקדם את נושא הפיוס הלאומי. הביטוי פיוס לאומי הפך ללעג, לזלזול ולבדיחה כאילו היה מילה גסה, כאילו נגזר עלינו לשנוא אחד את השני, כאילו נגזר עלינו להתמודד עם אלימות מילולית איומה
של נבחרי ציבור כנגד שומרי הסף וכנגד אזרחים אחרים. פיוס אינו קללה אלא חזון החיים שלנו ביחד, אחד לצד השני - עם אחד אנחנו, אחים אנחנו".

"שמעתי את נתניהו אמש מכריז על קבלת הצעת הפשרה של חבר הכנסת האוזר וברכתי על כך. ואני חוזר ואומר נתניהו, אם פניך לשיתוף פעולה לטובת אזרחי ישראל, ידי נשארה מושטת. אם פניך לתרגילים ולפגיעה חלילה בשלטון החוק – אני אמנע זאת ממך. פרק מאה הימים של מידור, הסתרה והסתה הסתיים. בוא נתחיל בפרק של שותפות. אין אדם אחד בישראל, מימין ומשמאל, שיאמין שאני פועל לטובת עצמי. לצערי, רבים חושבים שלא טובת האזרחים עומדת ראשונה לנגד עיניך".

בשלב זה הודיע גנץ על תמיכת מפלגתו בפשרת האוזר לדחיית התקציב ב-120 ימים: "והערב זהו ערב מבחן. זו חובתי כמו גם חובתך להכנס למליאה ולהצביע יחד איתי על דחיית התקציב, כדי לקדם את הסדר העבודה בינינו. כל נושא אחר שאינו קשור למשבר הכלכלי ולמשבר הבריאותי יורד מסדר היום – וראוי שנטפל בו בנפרד . אני דורש ממך להניח כל שיקול אחר בצד, לגלות מנהיגות, לגלות פטריוטיות שאכן טבועה בך ולזכור שגם עבורך ישראל חייבת להיות לפני הכל". 

גנץ סיים ואמר: אזרחי ישראל, כפי שהתחייבתי בפניכם אני וחבריי מכחול לבן נכנס למליאה מתוך אחריות לאומית ונדחה את התקציב כדי למנוע בחירות, אני מקווה שכך גם אחרים יעשו". כך גנץ.

נתניהו: חוסר אחריות ללכת לבחירות כשאין לנו מסדרת תקציבית מאושרת

דקות קודם לכן, פרסם ראש הממשלה בנימין נתניהו סרטון וידאו, הודיע כי הנחה את כלל חברי סיעת הליכוד לתמוך בדחיית התקציב ובכך באה הסאגה לסיומה.

נתניהו נראה אומר: "הדבר האחרון שמדינת ישראל זקוקה לו עכשיו זה בחירות. ולכן אני הודעתי אתמול שאני מקבל את הצעת הפשרה של ח"כ האוזר על שני חלקיה - גם דחיית התקציב, וגם הקמת ועדת מינויים משותפת. גם הודעתי שאני לא אשתתף במינוים של היועמ"ש, פרקליט המדינה ומפכ"ל המשטרה".

"לצערי", הוסיף נתניהו, "כחול לבן שהסכימו בהתחלה לפשרת האוזר אח"כ ברחו ממנה, הוסיפו כל מיני דברים, שינו כל מיני דברים - ואני עדיין חושב שזה חוסר אחריות ללכת לבחירות כשאין לנו מסדרת תקציבית מאושרת, כשאנחנו ערב פתיחת שנת הלימודים, ולכן הנחיתי את אנשי הליכוד להצביע בעד דחיית התקציב. אני אמשיך לעשות את הדבר הנכון, למנוע בחירות מיותרות כשלא צריך, ואני מקווה שגם אחרים ינהגו ככה". כך נתניהו.

בני גנץ בנימין נתניהו משבר קואליציוני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד