ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
"פשרת האוזר" > סוף לסאגה

שעתיים לפני: המשבר שאיים להוביל לבחירות נדחה ברוב בכנסת

שעתיים לפני פקיעת המועד, כשאיום הבחירות מרחף מעל משכן הכנסת, הגיעו בנימין נתניהו ובני גנץ למליאת הכנסת ישבו זה לצד זה והצביעו בעד חוק דחיית התקציב ב-100 ימים. לעת עתה איום הבחירות נדחה | 67 חברי כנסת הצביעו בעד, לעומת 37 שהצביעו נגד • תיעוד מהמליאה

שעתיים לפני: המשבר שאיים להוביל לבחירות נדחה ברוב בכנסת
במליאת הכנסת צילום: דוברות הכנסת, יהונתן סמייה

בתום חודשים של משבר חריף ואיום ממשי להליכה לבחירות, הכנסת העבירה בקריאה שנייה ושלישית ברוב של 67 ח"כים, לעומת 37 שהצביעו נגד, את החוק לדחיית התקציב ומנעה את החרפת המשבר על ידי פיזור הכנסת והליכה לבחירות רביעיות תוך שנתיים.

המשבר החל עם הקרבות בין הליכוד וכחול לבן סביב העברת התקציב, כשבניגוד להסכם הקואליציוני בליכוד דרשו העברת תקציב חד שנתי, זאת כדי לתת לראש הממשלה נתניהו נקודת יציאה מההסכם והליכה לבחירות לקראת תחילת שנת 2021.

בכחול לבן התעקשו, ומידי כמה ימים נראה היה הבחירות קרובות מתמיד, שכן בכירי הקואליציה העריכו כי המשבר לא ייפתר וכי ראש הממשלה חותר לבחירות מוקדמות.

לאחר שיח ודברים ובהם מו"מ שלא הבשיל, הציע חבר הכנסת צבי האוזר מסיעת 'דרך ארץ' פשרה, לפיה, מועד הגשת התקציב שאיים לפזר את הכנסת יידחה וכמו כן יוקפאו מינויי שומרי הסף, לצד תיקון חקיקה שיאפשר העברת תקציב הישיבות.

בתום יום מתוח וחשש כי בליכוד או בכחול לבן יחזרו בהם מההסכמים, העבירה הכנסת את החוק שבפועל רק דוחק את המשבר לעוד 120 יום, שנראה כי בעוד ארבעה חודשים לא יגיעו לסיכום והסיכויים להליכה לבחירות אז גבוהים מאוד.

 

תקציב המדינה מליאת הכנסת משבר פוליטי בני גנץ ראש הממשלה בנימין נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד