ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
רומז על עתידו הפוליטי?

בנט במתקפה: "מגיעה לישראל מנהיגות חדשה" • צפו

ראש הממשלה הבא? ח"כ נפתלי בנט נאם הערב במליאת הכנסת במסגרת הצעת אי אמון בממשלה שהגישה סיעתו ותקף את התנהלות הממשלה במשבר הקורונה: "הממשלה לא רואה את האזרחים, היא לא נוגעת באזרחים, היא מתנהלת בספרה משל עצמה, באיזה בועה מנותקת לגמרי" תקף בנט וקרא למנהיגות חדשה • צפו 

בנט במתקפה: "מגיעה לישראל מנהיגות חדשה" • צפו
נפתלי בנט במליאה צילום: Oren Ben Hakoon/POOL

בנאום במליאת הכנסת, תקף היום (שני) יו"ר 'ימינה' ח"כ נפתלי בנט את ראש הממשלה בנימין נתניהו וקרא להחליף את הממשלה וכי יש צורך במנהיגות חדשה שתוביל את מדינת ישראל בשנים הקרובות.

בנט פתח ואמר: "הציפייה הבסיסית של אזרחים שהמנהיגים שלהם, משרתי הציבור, נבחרי הציבור, יקומו בכל בוקר, יבינו את הבעיות, ירגישו את הכאב של האזרחים ויפעלו למענם".

"בימי הממשלה הזאת לא היה יום אחד שהממשלה עשתה את זה. היא לא רואה את האזרחים, היא לא נוגעת באזרחים, היא מתנהלת בספרה משל עצמה, באיזה בועה מנותקת לגמרי מהאי-ודאות העמוקה שכל כך הרבה אזרחים נמצאים בה. מהמצוקה שנובעת מזה שאנשים לא יודעים האם המעון שלהם בעוד עשרה ימים לילד ייפתח בכלל, ובאיזה תנאים. האם אני שולחת את הילד שלי לבית ספר, יש קפסולה? אין קפסולה?".

"אנחנו עשרה ימים לפני פתיחת שנת לימודים, אני כשר חינוך ארבע פעמים פתחתי שנת לימודים. בתנאים קשים, אבל פתחנו. ופה לא יודעים כלום. כרגע, בעודי מדבר פה, בחדרים אפלים פה בכנסת מנהלים משא ומתן מורכב כדי לאפשר לממשלה לפרק את עצמה. עד כדי כך הם לא סומכים על עצמם".

לדבריו: "אם היו משקיעים מאית מהזמן שהם משקיעים בקשקוש הזה, היו משקיעים עכשיו בפתיחת בתי הספר, אולי היה לנו קצת יותר ביטחון שבתי הספר ייפתחו כמו שצריך ולא בכאוס חסר תקדים".

הוא הרים את הטון ושאל: "איפה הרוח הישראלית שפרצה את דרך בורמה כשהיה צריך? איפה הרוח הישראלית שסללה את המוביל הארצי מטבריה, מהכינרת, לברזים של אזרחי ישראל? איפה הרוח הישראלית של ווייז, של ההייטק, של סיירת מטכ"ל ו-8200? איך נהיינו כאלה פאסיביים?".

יו"ר 'ימינה' סיפר ליושבים במליאה ולצופים: "בתחילת המשבר יצא לי להעביר הרצאת זום ל-20 שגרירי OECD על איך ישראל מתנהלת מול הקורונה. עכשיו אנחנו מסתכלים על הנעליים שלנו, מתביישים להסתכל בעיניים. אנחנו היינו צריכים להוביל את זה, להוביל את הטכנולוגיה הבין-לאומית ב-AI, בניטור, בזיהוי, בצפייה. יש חברה ישראלית, תבינו את האבסורד, חברה ישראלית שפיתחה מערכת לניטור מוקדי מחלה באמצעות ניטור הביוב. הם יודעים להגיד: בעיר הזאת, בשכונה הזאת, ברחוב הזה, בבלוק הזה, בבניין הזה, יש נשאי קורונה. בעולם משתמשים בזה, בישראל לא, כי אנחנו הפכנו להיות פסיביים. ממשלה פסיבית".

לדברי ח"כ בנט: "במקום זה הממשלה מובילה במקום לקחת את תנועות הנוער ולהטיל עליהם משימה לאומית כי בכל דור לתנועות הנוער היו משימות לאומיות לטפל בזקנים, לטפל במבודדים, סגרו את תנועות הנוער כל הקיץ. שבו בבית, תהיו פסיביים, תחכו שהפוגרום הזה יעבור. מה זה? מה, אנחנו גלותיים? אנחנו מדינת ישראל. במקום שאנחנו, שפיתחנו בעולם והובלנו בעולם את תחום האבטחה בטיסות עם שכל כי רק בישראל עובדים עם שכל, לא את כולם שולחים באותה צורה אלא מפעילים שכל, את אותו דבר היינו צריכים להוביל בתחום הקורונה - להפעיל את השכל, להבין מי מגיע ממוקד אדום ומי מגיע ממוקד כתום וירוק. וכמו שאנחנו מתשאלים אנשים כמה פעמים לקראת העלייה למטוס, אותו דבר אפשר להחיל גם בקורונה. זה לא מאוחר מידיי".

לסיום אמר, "אבל בשביל זה מדינת ישראל צריכה מנהיגות. מנהיגות ערכית, מנהיגות נחושה. זו כבר ממשלה בלי תקנה. אין שום דרך להניע מחדש את מדינת ישראל תחת הממשלה הגרועה, הפסיבית, הפוליטית הזאת. ולכן, אין מנוס אלא להחליף את הממשלה. לעשות ריסטארט ולהזניק את מדינת ישראל קדימה". כך בנט.

נפתלי בנט הצעת אי אמון קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד