י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
בשם השנאה

עיתון בלגי פרסם קריקטורה: "אנטוורפן החרדית - כפר קורונה"

קריקטורה אנטישמית המתייחסת בלעג לשכונה היהודית האורתודוכסית באנטוורפן כיכבה בעיתון בלגי נפוץ, שכינה את הקהילה החרדית "כפר הקורונה" | תגובות נזעמות פורסמו מטעם הקהילה היהודית נגד המאייר הסדרתי והעיתון

עיתון בלגי פרסם קריקטורה: "אנטוורפן החרדית - כפר קורונה"
חרדים באנטוורפן צילום: באדיבות המצלם

עיתון בלגי פרסם קריקטורה המתייחסת בלעג לשכונה החרדית באנטוורפן שבבלגיה כשכינה אותה "כפר הקורונה".

הקריקטורה שהתפרסמה בעיתון מציגה אוטובוס תיירים ועליה התווית "לך לבקר באנטוורפן בכפר הקורונה" עם איורים של יהודים חרדים שאינם שומרים כביכול על ההנחיות.

בתגובה ספג העיתון גל של גינויים מכל קצווי הקשת. כלל המבקרים ציינו את הזהירות וההתנהגות המוקפדת של הקהילה החרדית באנטוורפן לאורך כל תקופת הקורונה.

ארגונים בינלאומיים בבלגיה אמרו בתגובה, כי "איננו קובעים חד משמעית כי האמן קרול שצייר זאת הוא אנטישמי, אך האיור הוא בוודאי כזה".

מנגד טען יואל רובינפלד, נשיא הליגה הבלגית נגד אנטישמיות, כי הקריקטורה "מראה שוב שהאמן חוזר באופן אובססיבי ליהודים ביצירותיו".

"הקריקטורה הזו עדינה בהשוואה לעבודות קודמות שלו", הוסיף רובינפלד, "שבהן צייר סוחרי יהלומים יהודיים לבושים בצורה מפוארת בעת ביקורם במשרד המס בין מבקרים אומללים ועניים".

בעבר צוטט קרול כמי שאמר שהוא "לא יכול לסבול" שמאשימים אותו באנטישמיות מכיוון שאינו כזה וכי יש לו "הרבה חברים יהודים".

כידוע יהודי אנטוורפן שומרים באופן מובהק על כל ההנחיות וההוראות, ופועלים כך מאז פרוץ הקורונה בבלגיה ועד עתה, בהוראת רבני העיר.

חרדים אנטוורפן קריקטורה קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד