ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024
מקבלים חמצן בבית

דאגה: הגל השני של הקורונה מכה שוב בעוצמה בברוקלין החרדית

אם חשבנו שהגל הראשון של הקורונה בניו יורק החרדית מאחורינו מתברר כי ישנם עשרות מקרים של חולים שנדבקו שוב ומקבלים חמצן בביתם כשחלקם אף התאשפזו בבתי החולים במצב קשה. כך גם למשל בחסידות באבוב שיצאו בהנחיה להיזהר מתוך חשש שאלו שכבר חלו נדבקו שוב

דאגה: הגל השני של הקורונה מכה שוב בעוצמה בברוקלין החרדית
חסידים בניו יורק בתקופה הקורונה צילום: די וואך

מדיווחים המגיעים מברוקלין החרדית בניו יורק עולה כי החל הגל השני של הקורונה. לאחר שמרבית הציבור החרדי בניו יורק עברו והתחסנו חיסון עדר, כעת ישנם חדשים שנדבקים בנגיף ובראשם כאלו שכבר היה להם נוגדנים ושוב קיבלו את הוירוס הנורא. 

כזכור, הגל הראשון של הקורונה בארה"ב הפיל חללים רבים - אלפי נפטרים מקרב הציבור החרדי והדתי בני יורק ובניו גרז'י, ולאחר מכן היה נראה כי חזרו העניינים לשגרה, לאחר שכמעט כולם כבר נדבקו בקרב בני הקהילות החרדיות, מה שלא מנע מישראלים רבים להגיע למקום מאחר ומדינת ארה"ב לא מצריכה בידוד לבאים מישראל. 

בימים האחרונים כך על פי הדיווחים מניו יורק, חזר הגל השני של הקורונה, ל'בחדרי חרדים' נודע כי כמה חולים שכבר היה להם נוגדנים לאחר שהבריאו נדבקו שוב בנגיף ואושפזו בבית החולים, ל'בחדרי חרדים' נודע כי בחלק מהמקרים מדובר באנשים שהיו סגורים בבתיהם תקופה ארוכה ובאחרונה רק יצאו ונדבקו. 

תושב חסידי בברוקלין שהיה מראשוני חולי הקורונה בגל הראשון אומר בשיחה עם 'בחדרי חרדים': "אני שוב לא מרגיש טוב היום, הייתי אצל מישהו השבת, וביום ראשון אשתי החלה להרגיש רע, וגם בעל האכסניה שלי קיבל חום ואני גם לא מרגיש טוב, עוד לא נבדקנו אבל אני מרגיש שזה חזר לי עם כל התסמינים".

בנוסף נודע ל'בחדרי חרדים' כי בבתי החולים יש כמה שמאושפזים ויש כמה שמקבלים חמצן בביתם, כך גם ח"כ לשעבר מנחם אליעזר מוזס שטס לארה"ב לרגל שמחה משפחתית נדבק בנגיף ל"ע וקיבל חמצן בביתו.

אחד החולים המפורסמים בניו יורק הוא בעל המנגן חילו פוזן, מקים ומנצח מקהלת 'המזמרים'. שמו לתפילה: יחיאל יצחק אייזיק בן שרה רבקה לרפו"ש בתוך שאר חולי ישראל.

בבורו פארק יודעים להצביע על חתונה שהתקיימה בשכונה ואליה הגיעו אורחים מבולטימור שם הנגיף עדיין קיים, ובאירוע עצמו נדבקו הרבה אנשים מה שגרם להדבקה יותר גדולה. 

גורמים ב'הצלה' בריכוזים החרדים מדווחים על כמה מאושפזים במצב קשה בבתי החולים וחלקם מקבלים חמצן בבית עקב כך שבבתי החולים נפטרו חולים לאחר זלזול רפואי מצד הצוות. 

בחצרות החסידים ממהרים להתריע ולהישמר מהנגיף כך גם בחצר חסידות באבוב, שם מודיעים על התפרצות הגל השני של הקורונה, ומפרסמים שלמי שאין נוגדנים, ובלשונם - "אנטי באדיס" שישמור לא להתקהל ולכל הפחות לעטות מסכה. 

בחסידות מספרים כי יש כאלו שחלו והבריאו והיה להם נוגדנים וכעת חלו שוב ונדבקו בנגיף, לדברי המודעה שפורסמה בחסידות הרופאים בודקים וחוקרים את הדבר. 

בנוסף נקראים החסידים מעל גיל שישים ומי שיש לו מערכת חיסונית נמוכה אפילו שיש נוגדנים להיזהר ולהישמר וזאת לבקשת אנשי ההצלה שנאלצים לטפל במקרים נוספים.

כך או כך נראה שגם אם היה לחולה נוגדנים בסופו של דבר זה נעלם ואפשר להידבק שוב בנגיף. 

המודעה בחצר חסידות באבוב

קורונה ברוקלין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 16 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד