י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
השרה נדבקה ורק שלושה בבידוד

התיעוד חושף: בכחול לבן התגבשו בניגוד מוחלט להנחיות

תיעוד שחושף העיתונאי מיכאל שמש, מקומם את אזרחי ישראל נגד מפלגת כחול לבן כולה, שהתכנסה ביום שישי האחרון אך ללא השמירה על ההנחיות שהם היו חלק מגיבושם ואישורם בממשלה ובכנסת. ללא ריחוק כלל ורובם ללא מסכות | מה שיותר מוזר, אחרי שהשרה נדבקה, רק שלושה נכנסו לבידוד. איפה הדוגמה האישית?

התיעוד חושף: בכחול לבן התגבשו בניגוד מוחלט להנחיות
בני גנץ בכנס כחול לבן צילום: תומר נויברג, פלאש 90

איפה הדוגמה האישית? בערבו של ראשון הודיעה שרת הקליטה פנינה תמנו-שטה מ'כחול לבן', כי נדבקה בנגיף הקורונה. "שלום חברים ולילה טוב, בסוף השבוע לא חשתי בטוב, על כן בבוקר ראשון נבדקתי בדיקת קורנה וכפי שפורסם נמצאתי חיובית לנגיף". כתבה השרה והוסיפה; "משרד הבריאות מבצע כעת את החקירות האפדימיולוגיות כדי לעדכן בהנחיות את כל מי שהיה בסביבתי".

נזכיר כי ב'כחול לבן' קיימו מין גיבושון ביום שישי האחרון, שבו השתתפו כל חברי הסיעה, בהם גם השרה פנינה תמנו-שטה, שנדבקה בנגיף קורונה. לציבור הוצגו תמונות מאירוע בשטח הפתוח תוך הקפדה על הנחיות, אלא שבתיעוד בלעדי שהגיע לידי העיתונאי מיכאל שמש ופורסמו ב'חדשות הערב' ב'כאן 11', ניתן לראות איך התנהל האירוע באמת, ללא כל זכר לקורונה - מרביתו בחדר סגור, ללא ריחוק וללא מסכות.

למרות זאת, רק שלושה מחברי המפלגה שהשתתפו בגיבושון הודיעו כי הם נכנסים לבידוד והם שר המשפטים אבי ניסנקורן, שר התיירות אסף זמיר וכן חברת הכנסת תהילה פרידמן.

תחקירנית 'כאן חדשות' פנתה למוקד משרד הבריאות והציגה מקרה דומה ושאלה האם צריך להיכנס לבידוד. התשובה היתה חד משמעית כי היא חייבת בבידוד. וכאן נשאלת השאלה, איך יתכן שרוב חברי סיעת כחול לבן והעבודה שנכחו באותה ישיבה בחדר סגור, ללא מרחק ורובם ללא מסכות, לא קיבלו בתום החקירות האפדימיולוגיות הוראה להיכנס לבידוד גם הם, כפי שמצופה מכלל האזרחים. ובכלל, היכן הדוגמה האישית? לערוך כינוס המוני שכזה מבלי ליישם בעצמם את הנחיות הממשלה בה הם חברים.

תמונות שכאלה מעמיקות עוד יותר את אמון הציבור בהחלטות הממשלה ובמי שמקבלים אותן, שגם ככה נפגע ונסדק לאור הנחיות מפלות, שונות ומשונות.

יו"ר המפלגה השר בני ‏גנץ הגיב הבוקר לפרסום ומבהיר: "שוחחתי על כך עם חברי כחול לבן, צר לי אם פה ושם יש פקשושים. אנחנו צריכים נורא להקפיד על הדברים האלה, אמרתי להם - מינימום פיקשושים". לשון התגובה שהובאה על ידי הכתב מיכאל שמש.

פנינה תמנו שטה קורונה מפלגת כחול לבן יום גיבוש בידוד ביתי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד