ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
בתגובה להפרחות

אחרי הטלת הסגר ברצועה: צה"ל תקף יעדי טרור של חמאס

כמידי לילה בשבועות האחרונים, תקפו בצה"ל יעדי טרור של חמאס בעזה בתגובה להמשך הפרחת בלוני התבערה והנפץ אל עבר יישובי העוטף • למעלה מ-36 שריפות פרצו אמש בשטחים חקלאיים כתוצאה מהפרחת הבלונים

אחרי הטלת הסגר ברצועה: צה"ל תקף יעדי טרור של חמאס
הפרחת בלונים מעזה צילום: רשתות ערביות

הלילה, בעקבות המשך הפרחת בלוני התבערה, תקפו מטוסי קרב, טנקים וכלי טיס של צה"ל מספר יעדי טרור של ארגון הטרור חמאס ברצועת עזה. אמש נמשכו הפרחות בלוני התבערה והנפץ לעבר עוטף עזה ולמעלה מ-36 שריפות פרצו בשטחים חקלאיים. במהלך תקיפת צה"ל ברצועה נפגעו עמדות צבאיות ותשתית תת קרקעית של ארגון הטרור חמאס בדרום רצועת עזה. מצה"ל נמסר, כי התקיפה בוצעה בתגובה להפרחת בלוני הנפץ והתבערה משטח רצועת עזה לשטח ישראל במהלך היום.

"צה"ל מקיים הערכת מצב שוטפת ופועל בתקיפות ונחישות כנגד כל ניסיון לפעילות טרור כנגד אזרחי מדינת ישראל והפרת ריבונותה", נאמר בהודעת דובר צה"ל.

אמש בשעות הבוקר, הצנזורה הצבאית התירה לפרסם, כי צרור בלוני תבערה נחת באחד מבסיסי צה"ל בדרום הארץ, כך פורסם לראשונה על ידי הכתב הצבאי של 'ערוץ 12' ניר דבורי. יש לציין, כי מדובר בתקרית חריגה המתרחשת בצלה הסלמה בדרום. עד כה, לא נרשמו נפגעים בגוף כתוצאה מבלוני הנפץ והתבערה שגורמים לנזקים כבדים לשטחים חקלאיים.

בתוך כך, ארגון הטרור חמאס השולט ברצועת עזה, הודיע אתמול (שני) כי החליט להטיל עוצר מלא בכל רחבי הרצועה לאחר שלראשונה התגלו אזרחים פלסטינים הנושאים את נגיף הקורונה מחוץ למתחמי הבידוד שהקצה הארגון לטובת השבים מחו"ל.

עד להצהרה אמש, רצועת עזה הייתה, לפחות על פי הדיווחים הרשמיים, נקייה מחולי קורונה. גילוי החולים הראשונים הכניס את מערכת הבריאות ברצועה ללחץ מה שהוביל להטלת הסגר. יש לציין, כי רצועת עזה הינה אחד המקומות הצפופים בעולם מה שמעלה את הסיכון להתפרצות חמורה. בהודעת משרד הבריאות בעזה נאמר כי הסגר יוטל ל-48. שעות, אז יוחלט האם להסירו.

בתוך כך, אמש בשעות הערב המאוחרות נהרגו ארבעה פעילי הג'יהאד האסלאמי בתאונת עבודה שנסיבותיה אינם ברורות. על פי מקורות פלסטינים, האירוע התרחש בעת שהפעילים עסקו בפעילות טרור וייתכן כי תכננו לשגר רקטות לעבר ישראל. ארגון חמאס הודיע כי הוא עדיין חוקר את המקרה.

בתחילה, דיווחו כלי התקשורת ברצועה כי חיל האוויר תקף מתקן של ארגון החמאס וכתוצאה מכך נהרגו הפעילים, אך זמן קצר לאחר מכן כשהתבהרו העניינים אישרו גורמי הבריאות כי מדובר בתאונת עבודה.

בלוני תבערה רצועת עזה צה"ל חמאס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד