י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
לא רק קורונה

שבוע לפתיחת שנת הלימודים: האתגרים איתם מתמודד משרד החינוך

בעוד כשבוע תפתח מערכת החינוך בישראל את שעריה בכפוף למתווים שהוצגו אך מתברר כי ישנם לא מעט מכשולים שמשרד החינוך עוד לא הצליח לפתור • בין האתגרים: מחסור חמור במחשבים ובכוח אדם

שבוע לפתיחת שנת הלימודים: האתגרים איתם מתמודד משרד החינוך
חיטוי כיתה בבית ספר צילום: דוברות עיריית ירושלים

שבוע לפתיחת שנת הלימודים - והמשימות הרבות המוטלות על כתפי משרד החינוך נראות גדולות מתמיד. את הדברים מפרסם הבוקר (שלישי), כתב החינוך של "ישראל היום"-נועם (דבול) דביר.

מהדיווח עולה כי האתגרים איתם מתמודד המשרד, לא מעטים. על פי הדיווח קיים מחסור חמור במחשבים שיימשך ככל הנראה עד לחורף. כשבמקביל במשרד החינוך נמצאים במירוץ לצמצום הפערים בכוח האדם. ומנגד מועצות מקומיות המחפשות מבנים לכיתות הרבות. ואסור לשכוח גם את המשבר הכלכלי שעלול להותיר תלמידים רבים ללא ארוחת בוקר.

המתווים כאמור אמנם הגיעו לשטח, אך נראה כי בין היישום שלהם לבין המציאות יש פער רב. בעיות גדולות כמו מחסור במחשבים וגיוס של כוח אדם מתערבבות עם בעיות קטנות יותר. עם זאת, חשובות לא פחות הן הבעיות של תלמידים בעלי לקויות למידה או תלמידים ללא ארוחת עשר.

בנוסף לכך, המחסור באמצעי קצה, גיוס כוח אדם והפתרון בצהרונים קרוב. מאחר ומשרד הבריאות צפוי לאשר בקרוב ערבוב של תלמידים מכיתות שונות בצהרונים – מה שיאפשר לפתוח אותם בכל הגנים ובתי הספר. המתווה בנושא צפוי להתפרסם בימים הקרובים.

משרד החינוך פתיחת שנת הלימודים מחשבים כוח אדם

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד