י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
הנתונים מעולם הישיבות

קרב צעקות בין אשר לגמזו לקראת קבינט הקורונה

בפגישה השבוע שעסקה במתווה בתי הכנסת לקראת קבינט הקורונה היום (ג') נרשם עימות של ממש בין חה"כ יעקב אשר לפרויקטור הקורונה רוני גמזו אודות מודל הרמזור אותו הציג האחרון • לדבריו של אשר המודל אינו נכון לערים החרדיות ונתוני הקורונה בקרב בחורי הישיבות יוכיחו

קרב צעקות בין אשר לגמזו לקראת קבינט הקורונה
יעקב אשר-רוני גמזו צילום: פלאש 90

עימות נוקב נרשם השבוע בין יו"ר ועדת החוקה חה"כ יעקב אשר לפרויקטור הקורונה פרופ' רוני גמזו, בפגישה בה השתתפו השרים החרדים דרעי וליצמן ושר הבריאות אדלשטיין, וזאת בשל חילוקי דעות בכל הנוגע למתווה בתי הכנסת וגם לדברים נוספים.

בפגישה שעסקה במתווה בתי הכנסת לקראת קבינט הקורונה היום (שלישי), התעמתו חה"כ אשר והפרויקטור גמזו גם על הקריטורנים שקובעים את דרגת הערים לפי תוכנית רמזור כעיר אדומה, ירוקה או בדרגה אחרת.

פרופסור גמזו הציע יוזמה לפיה הפרמטר שיקבע האם מדובר בעיר אדומה תימדד על פי יחס הנדבקים מתוך הנבדקים ולא מכלל התושבים, כך טען הפרויקטור גמזו כי המסר יעודד ראשי רשויות להוציא את כל תושבי העיר להיבדק כדי שלא ירשמו כעיר אדומה.

אלא שחה"כ יעקב אשר חלק על היוזמה, וטען כי כיוון שעל פי הנהלים רק מי שיש לו תסמינים או שווה בקירבה לחולה נבדק, ממילא אחוזי הנדבקים לעומת נבדקים תמיד תהיה כזאת שתגדיר את העיר - כעיר אדומה, בעיקר בריכוזים החרדים.

במהלך הדיון התנהל קרב צעקות בין אשר לגמזו, אשר אמר: "אפילו אם ישנו את נוהל הבדיקות זה חסר היגיון לבנות על ראש עיר שיידע להוציא את התושבים להיבדק, זה רק יגרום עוול לעיר שתוגדר כאדומה ללא צדק".

ח"כ אשר שלף נתונים מפתיעים מהבדיקות שנעשו לבחורי הישיבות וטען "הפרמטרים במודל הרמזור סותרים לגמרי את המציאות שהוכחה בבדיקות שנעשו כעת לכל בחורי הישיבות שבמתווה הקפסולות".

על פי הנתונים שהציג אשר, רק 34 בחורים מתוך כ-7000 בחורי הישיבות שנבדקו קודם פתיחת הזמן - נמצאו חיוביים. "זה פחות מאחוז!".

אשר ציין עוד: "חודש שלם של בין הזמנים הבחורים הסתובבו בכל מקום, היו בערים השונות, עם המשפחות שלהם, עם החברים, היו בהרבה בתי כנסת ובתי מדרש, ובקיצור הם מדגם שמייצג בהחלט את הציבור החרדי, והנה רק 34 בחורים מתוך כ- 7000 נבדקים נמצאו חיוביים, יש סקר יותר טוב מזה?". יצוין כי גמזו לא ענה על כך תשובה ברורה.

קורונה בחורי ישיבות ערים חרדיות יעקב אשר רוני גמזו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 28 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד