י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
בצל הירידה המתונה

בפיקוד העורף מתחילים לסגור את מלוניות הקורונה

מספר המאובחנים והמאושפזים במלוניות ירד משמעותית ובפיקוד העורף מתחילים לסגור את המלוניות • נבחנת האפשרות להפוך ישיבות עם תחלואה גבוהה למתקני החלמה • אמ"ן ממליץ לצמצם את כמות הסועדים בחגים

בפיקוד העורף מתחילים לסגור את מלוניות הקורונה
מלונית קורונה - שבת מברכים צילום: שוקי לרר

התפשטות התחלואה והמאבק בנגיף: אדיר ינקו כתב 'ידיעות אחרונות' מדווח כי בשל הירידה המתונה במספר המאובחנים, בשבוע שעבר נסגרו שלוש מלוניות ובימים הקרובים יינעלו כנראה עוד שש, המלונות יהיו ערוכים להיפתח בתוך 48 שעות במידת הצורך.

על פי הדיווח, בשל נתוני התחלואה המעידים על ירידה מתונה במספר המאובחנים החדשים בנגיף הקורונה, מקדם פיקוד העורף מהלך הדרגתי לסגירת המלוניות לחולים מאומתים. הפעם האחרונה שבה נסגרו מלוניות קורונה מפני שלא היה צורך בהפעלתן הייתה בחודש מאי.

בשבוע שעבר נסגרו כבר שלוש מלוניות. במהלך השבוע הנוכחי, בהתאם לנתוני התחלואה, צפויות להיסגר ארבע מלוניות נוספות. אם שיעורי התחלואה ימשיכו להתייצב או לרדת, ייסגרו עוד שתי מלוניות בשבוע הבא. המלוניות שנסגרו בשבוע שעבר פעלו בעכו, בחוף אכזיב וברמת הגולן. השבוע צפויות להיסגר מלוניות בתל־אביב, בירושלים ובתבור. עד לפני מהלך הסגירה פעלו 28 מלוניות ברחבי הארץ.

מפקד מרכז בידוד והחלמה במפקדת אלון של פיקוד העורף, אל"מ במיל' ניר בר און, אמר אתמול בנושא: "חשוב להדגיש שהמלוניות לא נסגרות לחלוטין לקליטת חולים חדשים. אנחנו ערוכים לפתוח אותן מחדש בתוך 48 שעות. מהלך הסגירה יאפשר לנו להתמקד בצורה טובה יותר באתגרים אחרים, כמו הכנת המלוניות שכן יפעלו בתקופת החגים".

על פי נתוני משרד הבריאות, במלוניות הקורונה מאושפזים כעת 2,372 חולים מאומתים. לשם השוואה, לפני שבועיים עמד המספר על 3.230, הירידה נובעת בין היתר מהגדרות ההחלמה החדשות של משרד הבריאות מלפני כחודש.

עוד דווח ב'ידיעות אחרונות'. כי מרכז המידע והידע הלאומי למערכה בקורונה של אמ"ן ממליץ לצמצם את מספר הסועדים בארוחות חגי תשרי ולקיים תפילות במרחבים פתוחים. "אירועים רבי משתתפים עם קרבה פיזית מועדים להדבקה נרחבת ומייצרים מוקדי תחלואה", נכתב בדוח של אגף המודיעין בצה"ל.

בדוח שפורסם אתמול הוסבר כי מניתוח נתוני התחלואה לאחר החגים הקודמים שהתקיימו השנה עולה קשר ישיר בין מידת ההגבלות או היעדרן למגמות התחלואה בשבועות שלאחר מכן.

לפיכך ממליצים באמ"ן בין היתר להגביל את מספר המשתתפים במנייני תפילה ולקיים תפילות וסליחות במרחבים פתוחים עד כמה שניתן. בנוסף, מומלץ לקיים טקסים דתיים במרחב הפרטי, ובכלל זה טקסי כפרות ורכישת ארבעת המינים, ולצמצם את היקף סיורי הסליחות ואת מספר המשתתפים בהם. "מנהגי חגי תשרי מהווים פוטנציאל ליצירת מוקדי הדבקה המוניים", נכתב בדו"ח, "לכן מומלץ לצמצם אירועים בעלי פוטנציאל הדבקה רחב. את כל זאת יש ללוות בהסברה לציבור".

פיקוד העורף סגר חגי תשרי קורונה אמן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד