י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
מודל לחיקוי

משרד הבריאות לבתי החולים: אמצו נוהל מתנדבי הקורונה שהופעל ב'הדסה'

ראש חטיבת הרפואה במשרד הבריאות קוראת לבתי החולים לשלב מתנדבים, חולי קורונה שהחלימו ופיתחו נוגדנים, במחלקות הקורונה. ב'הדסה' מברכים: "בתי חולים בעולם פנו אלינו ללמוד על המתווה"

משרד הבריאות לבתי החולים: אמצו נוהל מתנדבי הקורונה שהופעל ב'הדסה'
חולה קורונה שהחלים ומתנדב בהדסה צילום: המרכז הרפואי הדסה

ללמוד מ'הדסה': ראש חטיבת הרפואה במשרד הבריאות, ד"ר ורד עזרא, פנתה היום במכתב מיוחד לבתי החולים שבו היא קוראת להם לאמץ את מודל המתנדבים שהופעל ב'הדסה', במסגרתו שולבו מתנדבים – חולי קורונה שהחלימו ופתיחו נוגדנים – במחלקות הקורונה, המסייעים לצוות הרפואי והם נותנים מענה לחולים.

במכתב שנשלח לבתי החולים מציינת ד"ר עזרא כי "מתוך ניסיונם של מספר בתי חולים, מאושפזים במלקות קורונה יכולים להיתרם רבות מתנדבים שיסייעו במחלקה, יסעדו את החולים ובוודאי את אלו שמרותקים למיטתם". ההמלצה לכן היא לשלב חולי קורונה שהחלימו וזאת לאור העובדה ש"הסיכון שמתנדבים שהינם מחלימים ממחלת הקורונה ידבקו בשנית – קטנים".

כזכור, המקום הראשון שבו גויסו מתנדבים – חולים שהחלימו, היה בבית החולים 'הדסה' שם הודיע הפרופ' זאב רוטשטיין על היוזמה שקודמה בשיתוף הארגון החרדי 'יד אברהם' בראשו עומדים ר' חזקי ור' שמעון ברוין. היוזמה, שנחשפה ב'בחדרי חרדים', יצאה לדרך ללא אישור של משרד הבריאות, אך תוך זמן קצר היא הוכחה כנחוצה ואפילו קריטית, לאור העובדה שחלק גדול מהחולים אינם יכולים לקבל כל סיוע ותמיכה, פיזית ונפשית, מהצוות הרפואי והסיעודי שמנוע מלהיכנס למחלקה בצורה חופשית.

בהמשך הורחבה היוזמה וכיום היא מופעלת בבתי חולים נוספים, כמו ב'תל השומר' ו'אסותא אשדוד'. המתנדבים נכנסים למחלקת הקורונה לאחר שעברו הליך מיוחד של רישום והכשרה כמתנדבים, ועליהם לחבוש ביגוד מגן לאורך כל שהותם במחלקה. עם זאת, בכל בתי החולים שבהם הופעלה היוזמה מודים כיום שללא פעילותם של המתנדבים – מצבם של חלק גדול מהחולים היה מידרדר.

כעת, כאמור, מצביע משרד הבריאות על מיזם ההתנדבות כמודל לדוגמא ולחיקוי, והוא קורא באופן רשמי לבתי החולים לאמץ את היוזמה. בעקבות זאת אומר מנכ״ל הדסה, הפרופ׳ זאב רוטשטיין, כי ״הדסה הייתה לראשונה בעולם וכרגע גם היחידה, שאפשרה הכנסת מתנדבים אל מחלקות הקורונה. מתוך הנסיון ולאור מכתבה של ד״ר עזרא, אני בהחלט ממליץ לבתי החולים לאמץ את מודל המתנדבים של הדסה שמעורר עניין בבתי חולים ברחבי העולם".

הוא מסביר כי "מדובר במחלימים מן הוירוס, אשר ברשותם מסמכים רפואיים המעידים על החלמתם ושעברו בהדסה בדיקות מטוש ובדיקות סרולוגיה, המעידות על רמת נוגדנים גבוהה בדמם. אך למרות החלמתם, הם כמובן נכנסים ממוגנים מכף רגל ועד ראש, בדיוק כמו הצוותים הרפואיים כי הדסה שומרת על בטיחותם ובריאותם".

"בהדסה", מספר רוטשטיין, "פועלים בהצלחה רבה כבר למעלה מ-30 מתנדבים, אשר הגיעו דרך ארגון "יד אברהם" וכעת גם מתנדבים ראשונים דרך "עזר מציון", והם מסייעים במחלקות במסירות ובחמלה רבה. החולים ובני המשפחות אסירי תודה על היוזמה בהדסה, המאפשרת לעבור את התקופה הקשה והמבודדת מבני המשפחה באופן אנושי ורחום". לדבריו, "בתי חולים בעולם פנו אלינו על מנת ללמוד את המתווה ונראה בהחלט כי מציון יוצאת תורה".

קורונה מתנדבים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד