י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
דאגה בעולם

הפרופ' על החולה שהחלים ונדבק: "צריך לקחת בפרופורציה"

החולה שהחלים ונדבק: מנהלת היחידה למניעת זיהומים ב'שיבא' פרופסור גילי רגב-יוחאי טוענת כי מוקדם עדיין להסיק מסקנות מהמקרה שאירע בהונג קונג. "רוב המחלימים מחוסנים למשך שלושה חודשים" • יועץ רפואי: "השמענו את התאוריה הזו לרופאים כבר לפני שבועות. עכשיו הם מתייחסים"

הפרופ' על החולה שהחלים ונדבק: "צריך לקחת בפרופורציה"
בדיקת קורונה צילום: באדיבות המצלם

האם חולים שהחלימו יכולים לחלות שוב? המקרה שאירע בהונג קונג, בו תועד חולה שחלה בקורונה, החלים וחלה שוב, מעורר סערה בעולם. השאלה העולה בעקבות המקרה היא האם בכלל ניתן לפתח חיסון שימנע הידבקות בקורונה, לאחר שמתברר שגם אדם שחלה, החלים ופיתח נוגדנים, מסוגל לחלות בשנית.

בארגון הבריאות העולמי התייחסו אתמול לנושא ושם הבהירו כי הוא נבדק ומסקנותיו ילמדו, אם כי בהודעת ארגון הבריאות הובהר ש"אין לקפוץ למסקנות". היום התייחסה לנושא גם הפרופ' גילי רגב-יוחאי, מנהלת היחידה למניעת זיהומים בבית החולים 'שיבא', שהתראיינה בנושא בגלי צה"ל ושם אמרה כי "צריך לקחת את המקרה בפרופורציה".

לדעתה, מדובר במקרה מתועד בודד, כך שאין להשליך ממנו על כלל המקרים. עוד אמרה כי חולים שפיתחו נוגדנים הוכחו כחסינים מפני הידבקות, וגם אם רמת הנוגדנים בדם יורדת בהמשך, אך היכולת החיסונית נשארת לפחות לטווח הקצר: "רוב המחלימים עדיין מחוסנים במשך שלושה חודשים לפחות".

פרופ' רגב התייחסה גם לחיסונים הנמצאים בשלבי פיתוח ואמרה כי "לא ברור אם החיסון לקורונה יהיה עונתי כמו החיסון לשפעת, או שיהיה יעיל לכמה שנים. מקווה שהוא יהיה מוכן לחורף הבא".

עם זאת, יועצי רפואה חרדיים עומדים בעקשנות על דעתם, לפיה מדיווחים שהגיעו אליהם נראה שישנם חולים רבים שחלו בקורונה בימי הגל הראשון, והם חלו כעת בשנית. אחד מהם אומר ל"בחדרי חרדים" כי "אני מכיר מקרוב שני מקרים של חולים שחלו, החלימו והם חלו כעת שוב. שניהם היו סימפומטיים ואובחנו כחיוביים בבדיקות, כך שאיני 'קונה' את העמדה של המערכת הרפואית שהם לא היו חולים בגל הראשון. השמעתי את הטענה הזו לרופאים בכירים לפני מספר שבועות, וכעת, לאור המקרה שאירע בהונג קונג, הם סבורים שאכן יש ממש בתיאוריה הזו. לדעתי, אנו רואים את התופעה הזו כעת בארה"ב. גם שם טענו רבים שהציבור מחוסן, ולפתע בימים האחרונים אנו שומעים שהמחלה חוזרת.

"מה שברור", הוא מסיים, "שאין ספק שעל כל אחד לעשות את ההשתדלות הרבה ביותר בכדי למנוע הדבקה, שכן אחרי הכל אין חולק על כך שהתוצאות עלולות להיות קשות".

קורונה הדבקה בית חולים שיבא

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד