י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
לאחר שתבע את החברה הישראלית

סעודיה: מתנגד המשטר מאיים על פעיל הרשת הפופולרי

עומר עבד אל-עזיז אל-זהארני פעיל ומתנגד המשטר בסעודיה המתגורר כיום במונטריאול שבקנדה ומי שבעבר תמך בדעא"ש ברשת החברתית, תוקף את כוכב הרשת הסעודי מוחמד סעוד בגלל תמיכתו החזקה בישראל • חברו של עומר נרצח בשגרירות, והוא הגיש תביעה נגד חברה ישראלית בטענה כי החברה הציעה אמצעים טכנולוגיים שגרמו למותו

סעודיה: מתנגד המשטר מאיים על פעיל הרשת הפופולרי
מוחמד מארח בביתו יהודי בחג החנוכה צילום: באדיבות המצלם

חברו של חאשוקג'י שנרצח בשגרירות סעודיה בטורקיה ותבע את חברת NSO הישראלית, מאיים על פעיל הרשת הסעודי מוחמד סעוד בגלל תמיכתו החזקה בישראל.

עומר עבד אל-עזיז אל-זהארני הגיש ב-2018 תביעה נגד חברת NSO הישראלית בטענה כי החברה הציעה לאנשי מודיעין סעודים מערכת המאפשרת לפרוץ לטלפונים סלולריים. טענה שהחברה מכחישה מכל וכל. וכך הסעודים הצליחו להגיע לתכתובות בין אל-עזיז לחאשוקג'י, וחאשוקג'י נרצח בשגרירות סעודיה בטורקיה לאחר ביקורת קשה שהעביר נגד המשטר הסעודי.

עבד אל-עזיז המגדיר את עצמו כפעיל חברתי סעודי המתגורר במונטריאול לאחר שקיבל מקלט מדיני. מאיים על פעיל הרשת מוחמד סעוד המוכר לרוב גולשי הרשתות החברתיות, וביקר בעבר בישראל והיה אורחו של ראש הממשלה.

עומר עבד אל-עזיז אל-זהארני

על פי הדיווח ב'הארץ' עבד אל-עזיז החל לתקוף את המשטר בסעודיה כשהיה תלמיד מכללה בקנדה. הוא מתח ביקורת על מדיניות הממשלה, שבתגובה ביטלה את מלגתו ללימודים אקדמיים. ב-2014 קיבלה קנדה את בקשת המקלט שהגיש, והוא הפך לאזרח קבוע במדינה שלוש שנים לאחר מכן. וכל זאת כשהוא תומך בארגון הטרור דאעש, אך לאחר שהתמיכה שלו התגלתה, הוא מחק כל זכר מהפוסטים אותם כתב בעד דאעש.

בימים האחרונים עבד פתח במלחמה עם מוחמד סעוד, עבד הוא מתנגד משטר בולט ומרבה לתקוף את המשטר הסעודי, מוחמד סעוד הוא תומך המשטר ופעיל רשת בולט למען השלום בין ישראל למדינות ערב, ומרבה להילחם ברשת נגד מעשי הטרור של איראן, מנגד עבד המתנגד לנורמליזציה פתח במלחמה חזקה נגד מוחמד, וכל אחד 'נכנס' בשני.

לטענת מוחמד, עבד תומך טרור מאחר והוא אמר בעבר דברים בעד חמאס ובעד אחמד יאסין מנהיגה של חמאס בשנים עברו. לטענתו, עבד הוא תומך נלהב של דאעש ושל אל קעידה, והדברים אותם אמר עבד נעלמו מרשת הטוויטר לאחר שנמחקו, עבד יחד עם פעילי רשת נוספים תוקף את מוחמד ומרבה לאיים עליו ולתקוף את הנורמליזציה.

מוחמד סעוד פנה בטוויטר ובפייסבוק ובמייל ובכל דרך אפשרית נוספת לשגרירות ישראל בקנדה ולעוד מספר מנהיגים יהודים, והזהיר אותם כי "עבד אנטישמי מסוכן וצריך לפקוח עליו עין". כך לטענת מוחמד.

מוחמד סעוד סעודיה שגרירות אל קעידה דעאש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד