י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

איך הרגיש האבא, כשקיבל טלפון מפתיע?

באמצע היום, ללא התראה מוקדמת, מגיע הטלפון שאף הורה אינו מייחל לו: מדבר מנהל החיידר, המלמד אומר שהבן שלך בכתה ח' אינו יודע לקרוא • מכון מקראות, על העלאת המודעות בנושא הטיפול בילדים המתקשים בקריאה ולמידה

איך הרגיש האבא, כשקיבל טלפון מפתיע?
שיחת טלפון צילום: מכון מקראות

מקראות מכניס אתכם לעולם הסבל של הילדים המתקשים, אל עולמם החרב של ההורים המתוודעים לראשונה על הילד שלהם או הבחור, שבעצם סובל כבר הרבה שנים בשקט ולא יודע לקרוא, להתפלל וללמוד כמו שצריך מבלי שאף אחד יודע.

חומרי עזר ללמידה • קרדיט: מכון מקראות

זה נופל עליו כרעם ביום בהיר, הטלפון שהוא מקבל מהמנהל או מפקח הקריאה, הוא לא התתכונן לידיעה המעציבה שהילד לא מתקדם.
ההרגשה האיומה שמקבל האבא ללא התרעה מוקדמת שהילד שלו שהוא שולח אותו יום יום לחיידר, הילד המתוק שהאמא מכינה לו סנדוויץ' וממתק להפסקת הצהריים, מלווה אותו להסעה תוך כדי תפילה שיצליח להתקדם בלימודים. הילד המתוק והחביב הזה בעצם לא מתקדם לשום מקום!
הוא תקוע עדיין בקושי של קריאה פשוטה.

מנהל המכון הרב אפרים שבדרון במבדק תלמיד • קרדיט: מכון מקראות

כל יום הוא הולך לתלמוד תורה וחוזר כלעומת שבא, שעות הוא יושב משועמם ללא שום חשק ומוטיבציה, בלילה הוא מגיע הביתה עייף, עייף מלהתייאש כל כך הרבה, עייף מלהיכשל כל הזמן, עייף לראות את עצמו שונה מהחברים שיודעים לקרוא, שונה מהחברים שנבחנים בהצלחה מלאי סיפוק והנאה. ואילו הוא: רק סבל וכשלון.

ההרגשה של האבא ברגע צלצול הטלפון והבשורה הקשה שהילד לא עושה כלום בחיידר. הוא כמו סטירת לחי מצלצלת אבל מעוררת!


אנו פונים להורים ומקווים שיבינו את המשמעות של ילדים מתקשים וסבלם, סבל שילווה אותם כל השנים, בהמשך הלימודים, ובחיים עצמם, הפגיעה בביטחונם העצמי והרגשת הכשלון הצורב.
מומלץ להורים, לא לחכות לטלפון מהמנהל, אלא ישימו לב בעצמם וירוצו לאבחן את ילדיהם מבעוד מועד.

במכון מקראות, לומדים מתקשים בכל הגילאים ובכל רמות הקושי, בסניפים השונים בארץ ובחו"ל, ולאחרונה גם באונליין, מבלי לצאת מהבית.

אישור ההסמכה למכון מקראות • קרדיט: מכון מקראות

בעבר היו הורים רבים צריכים להתגלגל בדרכים כדי להגיע למכון מקצועי, לשבת שם כל יום כשהתלמיד נמצא בפנים עם המורים. והיום אפשר לשבת בבית. בחדר הפרטי, בסלון או בחדר הלימוד של האבא. לשבת שם וללמוד מהמרחק עם המלמדים בעלי הנסיון של המכון. להתקדם גם בלי לצאת מהבית ובלי להפסיד זמן וכח בדרכים.

ואם מדובר בתלמידים שלומדים לקרוא בגיל מבוגר, היה כאן ענין הבושה שעצר בעדם להגיע למכון ולשבת עם ילדים צעירים מהם בהרבה. היום, כשאפשר ללמוד מהבית, נחסכת הבושה והאי נעימות. אפשר ללמוד קריאה בכל גיל, בבית ובשקט. להיות מחוברים למכון כשאף אחד לא יודע ולהתקדם בנועם ובבטחה ליעד המבוקש

כותב הטור: הרב אפרים שבדרון מנהל מקראות ומאבחן קריאה.לפרטים וקביעת מבדקים התקשרו 02-5370728
לכניסה לאתר של מכון מקראות>>
לשליחת מייל הקליקו>>> 

אם ברצונכם להירשם להרצאות זום מאלפות ומחכימות על ילדים מתקשים ללא עלות, השאירו פרטים ונחזור אליכם

ליקויי למידה קשיי קשב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד