י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
בשורה טובה לנוסעים

השרים סיכמו על העלאת תפוסת הנוסעים בתחבורה הציבורית ל75%

בעקבות דרישת סגן השר מקלב, שרת התחבורה רגב ושר הבריאות אדלשטיין סיכמו: מעלים את תפוסת הנוסעים בתחב"צ ל75%. השינוי תחילה רק בשעות העומס, במשרד התחבורה אומרים כי אם ילך כשורה בעתיד השינוי יורחב לכל שעות הפעילות

השרים סיכמו על העלאת תפוסת הנוסעים בתחבורה הציבורית ל75%
חרדים ממתינים לאוטובוס צילום: מנדי הכטמן, פלאש 90

בעקבות דרישת סגן שר התחבורה אורי מקלב לעלות את תפוסת הנוסעים בתחבורה הציבורית לשבעים וחמישה אחוזים שרת התחבורה מירי רגב ושר הבריאות יולי אדלשטיין סיכמו כי יעלו את תפוסת הנוסעים בתחבורה הציבורית לשבעים וחמישה אחוזים בשעות העומס, דרישה זו של סגן השר מקלב אליה הצטרף אף יו"ר הועדה לפניות הציבור ח"כ טסלר מגיע לאחר שהצטברו עומסים גדולים בקווי השירות וקיים חשש גדול יותר להדבקה בתחנות ההיסעים.

עד היום, על פי הוראת קבינט הקורונה פועלת התחבורה הציבורית בלו"ז מלא אך רק בחמישים אחוזי תפוסה כך שהאוטובוס מגיע לחצי מכמות הנוסעים האפשרית -הנהג אינו מעלה יותר נוסעים דבר שהביא לעומסים רבים, מעתה ועל פי הסיכום בין שרי התחבורה והבריאות תפוסת הנוסעים יעלו תחילה לשבעים וחמישה אחוזים בין בשעות 6:00-9:30 בבוקר ו- 14:00-17:00 אחה״צ, על מנת לאפשר למערך התחבורה להמשיך ולתפקד גם מול הביקושים הצפויים עם חזרת התלמידים לבתי הספר. התפוסה תתאפשר בשעות השיא בבוקר ואחר הצהריים.

בכירים במשרד התחבורה מבהירים כי אם השינוי ילך כמתוכנן והציבור יקפיד על הנחיות הזהירות בנסיעה בתחבורה הציבורית ישקלו אף להרחיב את הגדלת תפוסת הנוסעים לכל שעות פעילות קווי השירות, סגן שר התחבורה אורי מקלב אמר כי דרישה זו הגיע מהמציאות בשטח בה נוסעים רבים לא יכלו לעלות לקווי השירות, תגברנו את קווי השירות באופן חסר תקדים אך גם זה לא עזר עקב מגבלות הקורונה.

יו"ר הוועדה לפניות הציבור ח"כ יעקב טסלר בירך על ההחלטה להגדיל את כמות הנוסעים בתחבורה הציבורית ל75% בשעות השיא, זאת לאחר דרישת הוועדה לפנ"צ בכדי להקל על העומסים וסבל הנוסעים. "תודתי לשרת התחבורה מירי רגב ולסגן שר התחבורה אורי מקלב על ההיענות לטובת ציבור הנוסעים."

כזכור, בדיון שהתקיים בוועדה לפניות הציבור בו השתתף באופן חריג אף סגן שר התחבורה אורי מקלב העלה סגן השר מקלב את הדרישה לעלות את תפוסת הנוסעים לשבעים וחמישה אחוזים, לדרישה זו אף הצטרף יו"ר הוועדה ששיגר פניה רשמית אל משרד הבריאות בנושא.

תחבורה ציבורית אורי מקלב מירי רגב יולי אדלשטיין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד