י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
מדינת ישראל לחצה

נשיא אוקראינה לרבנים: עד 10,000 איש באומן

רבני אוקראינה מכל האזורים נועדו לשיחה ממושכת עם הנשיא היהודי של אוקראינה זלנסקי בנוגע לסאגת אומן שלא יורדת מסדר היום. הנשיא סיכם: עד עשרת אלפים ישראלים באומן 

נשיא אוקראינה לרבנים: עד 10,000 איש באומן
נשיא אוקראינה ולדימיר זלנסקי צילום: משרד נשיא אוקראינה

סאגת ראש השנה תשפ"א באומן: שיחת זום עם רבני אוקראינה שנערכה היום (שלישי) יחד עם הנשיא היהודי ולדימיר זלנסקי התבטא היום הנשיא על הגעת ישראלים לאומן.

נשיא אוקראינה ולדימיר זלנסקי נפגש לכבוד ערב ראש השנה היהודי עם רבני אוקראינה. הפגישה נערכה במתכונת רחבה, חלק מהרבנים השתתפו ישירות במשרד הנשיא, חלקם באמצעות תקשורת בוידאו.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי הפגישה נפתחה עם תקיעת שופר של הרב רפאל רוטמן, והוא גם הציג מתנה מיוחדת - שופר לנשיא.

הרב בירך את כל הנוכחים לרגל ראש השנה, הנשיא זלנסקי דיבר על המצב הקשה במאבק נגד וירוס הקורונה, הוא ציין כי הסטטיסטיקה של אוקראינה מתדרדרת מיום ליום והחגיגה ההמונית של אומן עשויה להגדיל את מספר הנדבקים, אלא גם לגרום להפצה של הנגיף בעולם.

בפגישה עם הרבנים אמר הנשיא זלנסקי, "אוקראינה מקבלת כל אזרח ישראלי בסבר פנים יפות כמו שמקבלים כל אחד אנחנו לא אומרים לא לאף אחד, הכל כמובן תחת הגבלות הקורונה".

הנשיא ציין בפני הרבנים כי רק לאור דרישת מדינת ישראל תוגבל הגעת ישראלים לאומן מ-8 ועד 10,000 איש.  

מדבריו של הנשיא הובן כי לאחר הלחץ ממדינת ישראל יגבילו את הכניסה לעד 10,000 איש.

הנשיא דיבר גם על יוזמתו להכיר במספר חגי ישראל, כולל ראש השנה, כחגים ציבוריים במדינה. ושל הקמת ועדה מיוחדת על הקמת אנדרטת באבי יאר שם נרצחו אלפי יהודים.

ראש לשכת הנשיא, מר ארמק, בירך גם הוא את משתתפי הישיבה והצטרף לדברי הנשיא, רבני הערים דיברו על חשיבותם וערכם של החיים בתורה, על קיום המצוות, הם בדקו את מצב בתי הכנסת שאמנם סגורים בגלל חשיבות בריאותם של חברי הקהילה.

בפגישה השתתפו הרבנים הרב משה מוסקוביץ רבה של חרקוב, הרב משה ראובן אסמן והרב יעקב בלייך רבני קייב.  

בזום השתתפו: הרב שאול הורוביץ רבה של ויניצה, הרב מאיר סטמבלר ראש הפדרציה האוקראינית, הרב יוסף סגל רבה של פולטובה, הרב גופין רבה של שכונת הבלון בקייב, הרב בולד רבה של לבוב, הרב דן זכותה רבה של קיבוגרד, הרב טייטלבוים רבה של חמלינצקי, הרב גליצנשטין רבה של צרנוביץ, הרב לויטנסקי רבה של סומי, הרב סלומון רבה של קרימנצוק, הרב סילברשטין רבה של צרינגובף, הרב טהלאר רבה של ברדיטשוב, הרב וולף רבה של חרסון הרב קמינצקי רבה של דנייפרופטרובסק, הרב שניאורסון רבה של רובנא, והרב וילהלם רבה של אוזגורד. 

במהלך הפגישה כאמור, חבש הנשיא היהודי כיפה והרבנים תקעו לו בשופר לכבוד ראש השנה.

ולדימיר זלנסקי אוקראינה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד