י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024

אשר תוקף את גמזו: "הצהרות לתקשורת בלי תכנית - פוגעות במאבק בקורונה"

לאחר שתכנית גמזו לא הוגשה לקבינט הקורונה בשבוע שעבר כפי שהובטח, יו"ר ועדת חוקה אשר משגר חריף למזכיר הממשלה נגד גמזו: "הצהרות לתקשורת בלי תכנית מעשית; לא נסכים להארכות אין קץ"

אשר תוקף את גמזו: "הצהרות לתקשורת בלי תכנית - פוגעות במאבק בקורונה"
סיור ח"כ יעקב אשר בממל"מ צילום: דוברות מד"א

לאחר שלמרות התחייבות הממשלה, תכנית גמזו לא הוגשה לקבינט בסוף שבוע שעבר, יו"ר וועדת חוקה חה"כ יעקב אשר פנה למזכיר הממשלה צחי ברוורמן במכתב חריף בו תקף את הפרויקטור רוני גמזו על הסחבת בהגשת התכנית.

אשר כתב למזכיר הממשלה: "הריני להזכירך כי בתאריך כ"ז באב התש"ף (17 באוגוסט 2020) קיימה הוועדה דיון על תקנות הגבלת הפעילות. נציגי הממשלה שהשתתפו בישיבה דיווחו כי תכניתו של פרופ' גמזו מוכנה כמעט באופן סופי, וכי בתוך ימים אחדים היא תוצג בקבינט ולאחר מכן תובא לדיון בוועדת החוקה. לאור הדברים הללו החליטה הוועדה לאשר את התקנות עד ליום שלישי ה' באלול (25 באוגוסט 2020), כלומר – עד היום בחצות.

"לצערי, למרות התחייבות נציגי הממשלה, עד לרגע זה לא התקבלה בקבינט החלטה על תכנית זו ולא הוגשה לוועדת החוקה תכנית אופרטיבית כלשהיא וממילא גם לא התקנות, כך שהוועדה אינה יכולה לבצע את תפקידה לבחון את התקנות ולדון בהן. זהו דבר שאינו מתקבל על הדעת".

אשר התייחס לפער בין הצהרות גמזו לתקשורת להתנהלות בפועל ותקף: "מצב דברים זה, בו חדשות לבקרים נמסרות הצהרות לתקשורת על מתווים חדשים, בעוד בפועל אין שום תכנית פעולה אמינה ומעשית, יוצר בלבול וחוסר וודאות המעמיק את משבר האמון של הציבור עם המערכת הממשלתית".

עוד ציין חה"כ אשר: "פרופ' גמזו מונה לתפקידו לפני יותר מחודש ימים, התכנית המקווה הייתה כי בתוך תקופה קצרה תוגש תכנית רחבה וברורה, עם קו אחיד והגיוני שממנו ייגזרו התקנות, כדי שלא ניאלץ להמשיך בשיטת ה'טלאי על טלאי', בו הממשלה מקבלת החלטה, ולאחר מכן משנה אותה, מאשרת, שוב משנה, וחוזר חלילה - התנהלות זו פוגעת ביציבות המשק ובאמון הציבור ושיתוף הפעולה הנדרש ממנו במלחמה מול הנגיף.

"כמו כן, ציפינו כי במקביל להתקנת התקנות ואישור התכנית, תתחיל לפעול פעילות אופרטיבית לרתימת הרשויות המקומיות, משרדי הממשלה והמל"ל לפעילות אפקטיבית ברמת השטח, בכדי לבלום את התפשטות הנגיף בצורה מיטבית ובזמן אמת. אולם למצער עד לרגע זה, לא יצאו הנחיות לרשויות המקומית המדורגות ברמת סיכון גבוהה, לא נקבעו יעדים ודרכי פעולה, ולא הוגדרה חבילת הסיוע הממשלתית שתינתן לכל עיר. גרוע מכך, בתכנית המתגבשת של פרופ' גמזו המגיעה לאישור הקבינט צויין כי "תוכן תכנית אופרטיבית"... "תגובש חבילת סיוע"... מתי???.".

אשר הוסיף והדגיש: "את הנגיף לא ננצח בטבלאות ודיאגרמות, בפגישות אין סופיות ובוויכוחי סרק על ניסוחי תכניות, אלא בתכנית עם החלטות רוחב הגיוניות וברורות והתייחסות לתנאי השטח בכל מקום ולכל ענף (בתי תפילה, אולמות תרבות, מסעדות וכו'), ובשימת דגש על כך שהתקנות יהיו באופן שהציבור יכול גם להבין אותן, ולא פחות חשוב מכך גם לבצע אותן. למותר לציין כי בהעדר שתוף פעולה מהציבור התקנות יישארו אות מתה ולא תהיה להן משמעות".

את מכתבו חתם בדרישה לקבל את התכנית עד לתחילת שבוע הבא: "כפי שהדגשתי בשיחתנו, אני דורש כי תכנית הפעולה הכוללת, לאחר אישורה בקבינט ובממשלה, תוגש לידי הוועדה לא יאוחר מיום א' הקרוב י' באלול תש"ף ה-30 באוגוסט, כדי שהוועדה תוכל להידרש אליה ולדון בה באופן מעמיק וראוי. כמו כן, אבקש לקבל בכתב לוח זמנים ברור ומחייב להפעלת התכנית על כל פרטיה שתוצג בוועדה.

"כאמור, בכוונתי לכנס את הוועדה בתחילת השבוע הבא כדי לדון בתקנות ולקבל החלטות. בישיבה זו אני דורש שיופיע הפרופ' גמזו, בנוסף לנציגי משרד הבריאות, כדי להציג את התכנית ולענות לשאלותיהם של חברי הוועדה. לא נסכים להארכות עד אין קץ של התקנות הקודמות, דבר הגורם לסטגנציה של המערכת ולפגיעה אנושה באמון הציבור שכזכור לך הובטח לו "חוזה חדש".

קורונה רוני גמזו יעקב אשר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד