י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
"צעד חסר אחריות"

דרישה: להחזיר את האבטחה לנפתלי בנט

מניעים פוליטיים? בעוד ח"כ יעלון וליברמן, עדיין מאובטחים כמי שכיהנו שרי ביטחון בעבר, הוסרה האבטחה מנפתלי בנט, שכיהן עד לפני כמה חודשים בתפקיד. בתנועה לאיכות השלטון יוצאים למאבק במטרה להחזיר אותה אליו בטענה כי לא יתכן שאדם המחזיק במידע אקטואלי על סודותיה הביטחוניים של מדינת ישראל, יסתובב בלי שום אבטחה – לא בביתו ולא בכלל?!

דרישה: להחזיר את האבטחה לנפתלי בנט
נפתלי בנט מאובטח צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

בשבוע שעבר הסירו לשר הביטחון לשעבר נפתלי בנט את האבטחה הצמודה והבוקר (שלישי) הגיע מנוף בכדי לעקור גם את הבוטקה שמחוץ לביתו. כך דיווחה העיתונאית מורן אזולאי ב-ynet והוסיפה כי "שר ביטחון שיודע כנראה את כל המידע הרגיש ביותר מסתובב בלי שום אבטחה לא בביתו ולא בכלל". לעומתו, חבר הכנסת משה בוגי יעלון ואביגדור ליברמן שכיהנו מזזמן כשרי ביטחון כן מאובטחים.

יצוין כי מי שקיבלו את ההחלטה, זו ועדת השרים לענייני שב"כ, בה חברים בין הייתר שלושה שרים מ'הליכוד', שר האוצר ישראל כץ, שר המודיעין אלי כהן והשר לביטחון פנים אמיר אוחנה.

לשאלת הכתבת אזולאי, נמסר לה כי ההחלטה התקבלה על ידי גורמי הביטחון והשב"כ, וזאת משום שנפתלי בנט היה שר ביטחון פחות משנה.

ב'תנועה לאיכות השלטון', פחות התלהבו מהתשובה והעלו קמפיין ברשת הקורא להחזיר לאלתר את האבטחה לשר הביטחון לשעבר, נפתלי בנט, מתוך "חשש שההחלטה התקבלה ממניעים פוליטיים ולא עניינים. יתכן שזה מעמיד את השר לשעבר בנט ואת ביטחון ישראל בסכנה של ממש. צעד חסר אחריות".

בפוסט שפרסמה כותבת התנועה לאיכות השלטון כי שרי ביטחון בישראל מקבלים אבטחה צמודה שנים אחרי פרישתם, על מנת להגן עליהם לאור המידע הרגיש שאליו נחשפו במסגרת תפקידם. כך למשל, יעלון וליברמן, שני שרי ביטחון לשעבר שיושבים באופוזיציה, עדיין מאובטחים. אז מדוע שבוע לאחר שהוחלט להסיר לשר הביטחון לשעבר ח"כ נפתלי בנט את האבטחה הצמודה, היום הגיע מנוף לעקור גם את ביתן השמירה (הבוטקה) ברעננה? זה לא רק מקומם, זה לא רק חסר תקדים – זה חסר אחריות!

עוד כותבת התנועה כי שר הביטחון יודע את המידע הסודי והרגיש ביותר על ביטחון המדינה. לפיכך, יש ערך עליון לאבטחה צמודה של כל שר ביטחון לשעבר, בלי קשר לשיוכו המפלגתי או לאורך כהונתו. אז איך ייתכן שבנט, שעזב את תפקיד שר הביטחון לפני מספר חודשים בלבד ומחזיק במידע אקטואלי על סודותיה הביטחוניים של מדינת ישראל, יסתובב בלי שום אבטחה – לא בביתו ולא בכלל?!

לדברי התנועה לאיכות השלטון, מי שקיבל את ההחלטה זו ועדת שרים לענייני אבטחת אישים, שבה חברים בין היתר ישראל כץ ואמיר אוחנה מהליכוד. עולה חשד מדאיג שההחלטה על הסרת האבטחה לשר הביטחון לשעבר התקבלה מתוך מניעים פוליטיים ולא עניינים. זה לא מתקבל על הדעת בשום אופן, וייתכן שזה מעמיד את השר לשעבר בנט ואת ביטחון ישראל בסכנה של ממש. "חייבים להחזיר לאלתר את האבטחה לבנט", הם מסכמים.

נפתלי בנט התנועה לאיכות השלטון אבטחה הדוקה שר ביטחון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד