י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
ממשיכים לקדם את הנורמליזציה

נתניהו הודיע: זו המשלחת שתמריא לאבו דאבי

כשבועיים אחרי ההכרזה על כינון הנורמליזציה בין ישראל לאמירויות, ראש הממשלה בנימין נתניהו מודיע הערב על משלחת ישראלית ואמריקנית שתמריא לאבו דאבי ביום שני הבא ותשלים את השיחות בדרך לנורמליזציה מלאה עם אותן מדינות | צפו בדברי ראש הממשלה

נתניהו הודיע: זו המשלחת שתמריא לאבו דאבי
אילוסטרציה צילום: unsplash

בהמשך להכרזת ראש הממשלה בנימין נתניהו על הסכם השלום ההיסטורי בין ישראל לבין איחוד האמירויות לפני כשבועיים ימים, הנחה ראש הממשלה את היועץ לביטחון לאומי וראש המל"ל מאיר בן שבת, לצאת בראש משלחת ישראלית מקצועית לאבו דאבי, בירת איחוד האמירויות לשם קידום הנורמליזציה בין המדינות.

המשלחת הישראלית תצא לביקור ביום שני הבא, ביחד עם משלחת אמריקנית הכוללת את רוברט אובריאן, היועץ לביטחון לאומי של ארה"ב, ג'ארד קושנר, יועץ בכיר לנשיא ארה"ב, ואת אבי ברקוביץ', השליח המיוחד למו"מ בין לאומי.

השיחות באבו דאבי יתמקדו בדרכים לקידום שיתופי פעולה במגוון תחומים כגון תעופה ותיירות, סחר, כלכלה ופיננסים, בריאות, אנרגיה, ביטחון ועוד.

למשלחת יצטרפו נציגים ממשרדי ממשלה שונים ובראשם מ"מ מנכ"ל משרד רה"מ רונן פרץ, שירכז את הנושא הכלכלי, מנכ"ל משרד החוץ, מנכ"ל משרד הביטחון, ראש רשות התעופה האזרחית ועוד.

בהצהרה קצרה שמסר הערב ראש הממשלה בנימין נתניהו, הוא סיפר: "הנחיתי את ראש המטה לביטחון לאומי מאיר בן-שבת לצאת בראש משלחת ישראלית-מקצועית לשיחות באיחוד האמירויות בשבוע הבא. המשלחת הזאת תפעל, יחד עם צוות אמריקני ועם צוות מקביל של איחוד האמירויות, לקדם את השלום והנורמליזציה בן ישראל לאיחוד האמירויות.

זהו הסכם היסטורי. הוא יביא למנועי צמיחה. הוא יכול לעזור להביא לפריחה כלכלית בכלל, ובפרט בתקופת הקורונה. אני מקווה שמדינות נוספות באזורנו יצטרפו למעגל השלום.

אני מקווה שגם אתם אזרחי ישראל תוכלו לבקר בקרוב גם בדובאי, גם באבו דאבי. יש הרבה מה לראות שם". כך נתניהו.

אבו דאבי בנימין נתניהו מאיר בן שבת הסכם שלום איחוד האמירויות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד