י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
סאגת בתי הכנסת > פרסום ראשון

לקראת הדיון בקבינט: השר דרעי מציג מתווה; ח"כ אשר לא מוותר

סאגת בתי הכנסת עדיין לא הסתיימה. ל'בחדרי חרדים' נודע כי בעוד השר דרעי סיכם מתווה עם פרופ' גמזו שיגיע למקסימום של 60 מתפללים, יו"ר ועדת החוקה יעקב אשר מתעקש להרחיב את המספר בהתאם לגודל בית הכנסת ולא לפי פתחים וכניסות • לגור ובעלזא ישורטט מתווה נפרד

לקראת הדיון בקבינט: השר דרעי מציג מתווה; ח"כ אשר לא מוותר
תפילה וסעודת ראש חודש ברחמסטריווקא צילום: שוקי לרר

פרסום ראשון: סאגת בתי הכנסת טרם הגיעה לסיום ולקראת הימים הנוראים פועלים בסיעות החרדיות להגדלת מספר המתפללים למקסימום, אלא שגם בתוך הסיעות החרדיות הדעות חלוקות במעט.

הרקע: תחילה דרש הפרויקטור פרופ' רוני גמזו כי בכל בית כנסת יכנסו רק מניין של אנשים, בעקבות הוראה שרירותית זו יצא יו"ר וועדת חוקה חה"כ יעקב אשר במאבק ודרש מתווה שיעשה אבחנה לפי גודל בית הכנסת, וסיעת יהדות התורה פרסמה הודעה לוחמנית בנידון.

לקראת הדיון ביום ראשון השבוע בין ראשי הסיעות החרדיות, השרים אריה דרעי ויעקב ליצמן ויו"ר ועדת החוקה אשר, הגיעו החרדים לסיכום עם משרד הבריאות על מתווה מאוזן ומדורג במסגרת מתווה הקפסולות, כשדובר על שלוש קפסולות לכניסה ו-20 איש לקפסולה.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי מי שהתנגד לכך היה הפרויקטור פרופ' גמזו, שהסכים למתווה מופחת, לפיו כל פתח לבית כנסת יעניק שתי קפסולות ובכל קפסולה ישהו 10 איש בלבד. החרדים היו מוכנים להתפשר על כמות המתפללים בקפסולה אך התעקשו על שלוש קפסולות על כל פתח.

למחרת בישיבות הסיעה של יום שני, שיגרו בש"ס וביהדות התורה הודעות, לפיהם הם דורשים להרחיב את המתווה שיאפשר פעילות גדולה יותר בבתי הכנסת. בסיעת 'יהדות התורה' שיבח השר ליצמן את פעילות חה"כ אשר ואמר כי הוא עומד מאחורי דרישותיו.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי בתום שיחות ממושכות השר דרעי גיבש מתווה חלקי, שמוסכם על פרופ' גמזו, לפיו על שני הפתחים הראשונים בבתי הכנסת יוכלו להכניס אכן שלוש קפסולות, כלומר 60 מתפללים, אולם מהדלת השנייה לא יתאפשר להכניס שום קפסולות, כך שמקסימום המתפללים לבתי כנסת לקראת הימים הנוראים יהיה 60 מתפללים, כאשר לבתי הכנסת הענקיים כדוגמת גור ובעלזא יגובש מתווה נפרד.

אלא, שיש מי שמתעקש לא לרדת מהדרישה להרחבת הפעילות, ומבקש כי כבר בדיון הקרוב תהיה אפשרות לכניסת עוד מתפללים, חה"כ יעקב אשר מתעקש עם בכירי משרד הבריאות ופרופ' גמזו לתת מענה גם לדלת השלישית ומעלה, זאת כדי לתת פתרון לבתי כנסת בינוניים בריכוזים החרדים.

קורונה רוני גמזו מתווה הקפסולות בתי כנסת יעקב אשר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד