א' אייר התשפ"ד
09.05.2024
"מחכים לחסידים - בשנה הבאה"

החכי"ת בשיחה עם ראש עיריית אומן: "הם לא יעמדו בלחץ"

"ראש השנה שלי עולה על הכל": פחות מחודש לפני חג ראש השנה וסוגיית נסיעתם של אלפי חסידי 'ברסלב' לעיר אומן עדיין בשיאה • ראש עיריית אומן שוחח עם חברת הכנסת מטעם 'ישראל ביתנו' ותינה בפניה את חששותיו מהגעתם של החסידים: "יש 14 מיטות בביה"ח ו-9 כבר תפוסות"

החכי"ת בשיחה עם ראש עיריית אומן: "הם לא יעמדו בלחץ"
מוצאי ראש השנה באומן צילום: יעקב נחומי

סאגת הטיסות לאומן: חה"כ יוליה מלינובסקי מסיעת ישראל ביתנו שוחחה אתמול (שלישי) עם ראש העיר של אומן אלכסנדר ציברי, ולטענתה במהלך השיחה, ראש העיר הביע דאגה מהגעתם של חסידי ברסלב לעיר אומן בעיקר מסיבות רפואיות, כי לדבריו בית החולים המקומי לא יעמוד בלחץ.

בלשכת חה"כ מלינובסקי פרסמו ציטוטים מהשיחה עם ראש עיריית אומן, שם הוא הבהיר את עמדתו הנחרצת נגד הגעת חסידי ברסלב, בעקבות סקר שערך בקרב תושבי העיר בו עלה כי 94% מתנגדים לכניסת החסידים לעיר השנה.

"הוא חושש מפני כניסת חסידים מקונקשנים ממדינות ירוקות", נמסר, לטענתו "כרגע יש באומן רק 14 מיטות לחולי קורונה ונכון להיום 9 מהן תפוסות וכל גורמי הרפואה ובריאות הציבור באומן אומרים שהם לא יעמדו בלחץ".

עוד טען ראש העיר בשיחה עם חברת הכנסת כי "עד כה בן אדם אחד בלבד באומן נפטר מקורונה והוא היה חסיד שחלה שם והם היו צריכים להוציא אותו עם משטרה בצהריים ובערב הוא נפטר ואז מדינת ישראל הייתה צריכה לארגן גם טיסת צ'רטר כדי להחזיר את הגופה ואת הנדבקים לארץ".

ראש העיר הבהיר כי היום (רביעי) ממשלת אוקראינה תתכנס ותבטל טיסות משבעים מדינות ביניהן ישראל. תוך שהוא מודיע כי הוא מוכן לקבל מתווה מצוצמם שיאפשר את כניסתם של בין 300 ל-500 חסידים ורבנים "אבל רק אם ישמרו על ההנחיות", הדגיש.

"גם כשהיו חגים נוצריים כמו הפסחא, הם לא הלכו לכנסיות כי הוא סגר אותן אך ורק מתוך דאגה לבריאות הציבור", נמסר עוד כציטוט מדברי ראש העיר, שציינו עוד כי "בשנה הבאה הם ישמחו לקבל את כל מי שיגיע אבל כעת הם לא ערוכים ומאוד מודאגים שהעיר פשוט תקרוס ולא תעמוד בזה".

אומן ישראל ביתנו יוליה מילינובסקי קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד