י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
שעות לאחר התקרית

גנץ ונתניהו מאיימים על חיזבאללה: "נגיב באופן קשה"

הבוקר, שעות אחדות לאחר האירוע הביטחוני בגבול לבנון, ראש הממשלה נתניהו ושר הביטחון בני גנץ מאיימים בחריפות על ארגון חיזבאללה: "מציע לחיזבאללה לא לנסות את כוח המחץ של ישראל". • הלילה תקפו מטוסי חיל האוויר מטרות טרור של הארגון בתגובה לירי שבוצע לעבר כוח צה"ל בגבול לבנון

גנץ ונתניהו מאיימים על חיזבאללה: "נגיב באופן קשה"
גנץ ונתניהו צילום: דוברות ראש הממשלה

לאחר התקרית החמורה שהתרחשה הלילה בגבול לבנון, מה נפתחה אש לעבר לוחמי צה"ל שפעלו בגזרה, שר הביטחון בני גנץ וראש הממשלה נתניהו משגרים הבוקר (רביעי)  איומים חריפים לעבר ארגון חיזבאללה. שר הביטחון שביקר הבוקר בבסיס הקליטה והמיון בתל השומר במסגרת יום גיוס לפיקוד העורף ולחיל האוויר, התייחס לאירועים האחרונים בגבול לבנון ואמר: לא ניתן לנסראללה לפגוע לא בחיילינו ולא במדינתנו. נגיב באופן קשה לכל אירוע שיקרה בגבול".

גם ראש הממשלה נתניהו שיגר מסר מאיים לארגון הטרור. "ישראל רואה בחומרה רבה את הירי לעבר כוחותינו ע"י חיזבאללה", אמר נתניהו. "לא נסבול שום תוקפנות נגד אזרחינו ונגיב בעוצמה על כל התקפה נגדנו. אני מציע לחיזבאללה לא לנסות את כוח המחץ של ישראל. חיזבאללה שוב מסכן את מדינת לבנון בגלל תוקפנותו".

לילה לא שקט עבר על תושבי היישובים הסמוכים לגבול לבנון באזור מנרה, לאחר שאמש סמוך לחצות החלו להישמע פיצוצים בעקבות תקרית הירי בגבול. מעט לאחר השעה 23:00 בלילה הודיע צה"ל לתושבי היישובים כי אירוע בטחוני מתחרש במרחב מנרה בגבול לבנון. בעקבות כך, חלק מצירי התנועה באזור נחסמו.

הבוקר, אישר צה"ל כי במהלך פעילות מבצעית של הכוחות במרחב, התבצע ירי משטח לבנון לעבר כוח צה"ל ואין נפגעים לכוחותינו. הכוחות, ביצעו ירי של עשרות פגזי תאורה ועשן למרחב. בתגובה לירי, תקפו במהלך הלילה מסוקי קרב וכלי טיס של חיל האוויר יעדי טרור של ארגון הטרור חיזבאללה. במסגרת התקיפה, נפגעו עמדות תצפית של ארגון הטרור הנמצאות במרחב הגבול. כמו כן, בהמשך הלילה הוסרו המגבלות במרחב והתושבים הונחו לחזור לשגרה. "צה"ל רואה בממשלת לבנון אחראית לנעשה משטחה", מסר דובר צה"ל

‏בהודעת דובר צה"ל נאמר כי הצבא רואה את האירוע בחומרה רבה וכל ניסיון הפרת ריבונותה של מדינת ישראל הנו אירוע חמור. "צה"ל ימשיך לשמור על רמת מוכנות גבוהה לשמירה על ריבונות ישראל וביטחון התושבים ככל שיידרש", נמסר. יש לציין, כי כוחות צה"ל בגבול הצפוני נמצאים בחודש האחרון בכוננות גבוהה מחשש לתגובת חיזבאללה על הרג פעיל הארגון שחוסל בסוריה בתקיפה המיוחסת לישראל בחודש שעבר.

שר הביטחון בני גנץ שכאמור ביקר היום בבסיס תל השומר, התייחס לתקרית ואמר מתגייסים החדשים: "נגיב באופן קשה נגד פעולות שייעשו על גבולנו. הלילה נמשכו האתגרים הביטחוניים, גם בצפון וגם בדרום. אנחנו נמשיך לפעול להבאת שקט מוחלט בדרומה של הארץ. בצפון, לא ניתן לנסראללה לפגוע לא בחיילינו ולא במדינתנו. נגיב באופן קשה לכל אירוע שיקרה בגבול".

לבנון חיזבאללה ראש הממשלה נתניהו שר הביטחון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד