י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
הישג לח"כ סמוטריץ'

הצעת תיקון לחוק שהביא מאות אלפי גויים לארץ תקודם בהסכמה

העלייה מברה"מ וחוק השבות: לעת עתה החוק קובע כי כל מי שסבו יהודי רשאי לקבל אזרחות ישראלית • הפרצה הביאה לגל עלייה של אלפי גויים לארץ הקודש • חה"כ סמוטריץ' הציע הבוקר לתקנו, ונענה להביא את החוק לדיון וקידום תוך כדי הסכמה במסגרת ועדת השרים לחקיקה 

הצעת תיקון לחוק שהביא מאות אלפי גויים לארץ תקודם בהסכמה
אילוסטרציה צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90

קדושת ארץ ישראל: חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ׳ תכנן לעלות הבוקר להצעה תיקון לחוק השבות שהביא לפרצה בכניסת מי שאינו יהודי לארץ, זאת בעקבות תחקיר שגילה כי גם נכדים ליהודים זכאים לקבל דרכון למרות שהם אינם יהודים בכלל. אך נענה להצעת שר הפנים והוריד את החוק מסדר היום.

החוק כיום נותן מענה לכך שכל מי שסבא שלו יהודי יכול להיות אזרח מכח חוק השבות, החוק תוקן בשנת 1970 מתוך שאיפה למניעת התבוללות ולהביא לזה שמי שיש לו קשר ליהדות יגיע לארץ ויתגייר.

החוק חוקק עוד לפני נפילת מסך הברזל כשאף אחד לא ידע שכל צאצאי יהודי ברית המועצות יגיעו לארץ ובטח שלא יהיו כאן מאות אלפי גויים. כך שבמהלך השנים החוק הכניס בעל כורחו מאות גויים לארץ.

חבר הכנסת בצלאל היה צפוי להעלות הצעת חוק שתתקן את המוקש, ותקבע כי נכד לא יכול לקבל דרכון ישראלי מכוח סביו, כשמטרתו למנוע את הפירצה בגשר ולעצור את גלי העליה של הגויים לארץ הקודש.

חה״כ ישראל אייכלר אמר הבוקר (רביעי) כי יש "לתמוך בתיקון חוק השבות", לטענתו "חוק השבות הפך מחוק שמטרתו לפתוח את שערי ארץ הקודש בפני כל יהודי במצוקה, לתעשיית דרכונים לא יהודית. מדינת ישראל הפכה לאופציה נוחה עבור גורמים בינלאומיים, שהדרכון הישראלי פותח להם גבולות דווקא בחו"ל".

"מאידך בעידן הקורונה", מציין אייכלר "המדינה מתנכרת ליהודים כשרים, הנקראים "אזרחים זרים" המתדפקים על שערי ארצנו וחוסמת את כניסתם". תוך שהוא מוסיף "הצעתו של ח"כ בצלאל סמוטריץ' להחזיר את חוק השבות ליעדו המקורי, תחזיר את ארץ ישראל לעם היהודי ותהיה בית חם ואוהב לכל יהודי הגולה המבקשים לבוא ארצה לשלוח ילדיהם ללמוד כאן, לחוג שלש רגלים, להגיע למקומות הקדושים ולחצרות הקודש ולא יקראו להם "זרים" בארצם".

"אני קורא לחברי במפלגות הדתיות והלאומיות לתמוך בתיקון החוק ולקיים דיון רציני ומעמיק על מהות חוק השבות, שכבר לא דואג ליהודים במצוקה", קרא אייכלר.

כאמור, לאור בקשתו של שר הפנים אריה דרעי לקדם את החוק בתמיכת הקואליציה, נענה ח"כ סמוטריץ' לבקשה והודיע כי "מאחר והחוק הזה חשוב לי אני נענה לבקשת חברי השר אריה דרעי להביא את החוק לדיון וקידומו תוך כדי הסכמה במסגרת ועדת השרים לחקיקה".

חוק עולי ברית המועצות בצלאל סמוטריץ ישראל אייכלר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד