ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024
לחפש את הווירוס בביוב

חוקרים ישראלים: מפת האיומים של נגיף הקורונה נמצאת במים

חוקרים מאוניברסיטת בן גוריון ממליצים לחפש דגימות לקורונה במי הביוב. "יש סיבה לדאגה" • ניסוי דומה נערך גם באשקלון ומצא כי דרך מי השפכים אכן ניתן להגיע לדיוק מירבי והתחקות אחר התפשטות הנגיף

חוקרים ישראלים: מפת האיומים של נגיף הקורונה נמצאת במים
אילוסטרציה צילום: pixabay

התשובות נמצאות בביוב: בעבודה מקיפה ביותר מסוגה, שהובילו מדענים מאוניברסיטת בן-גוריון בנגב, מומלץ על שורת צעדים לטיפול במי ביוב על מנת להסיר את החשש להדבקה בקורונה. לטענת המדענים שערכו את המחקר, מי הביוב הינם המקום שבו יש לחפש את הווירוס, וכך להצליח לבנות בצורה מדוייקת את התמונה שמלמדת לאן הוא התפשט.

לדברי החוקרים, "יש לייצר תוכנית ניטור לאומית מכוונת קורונה בשפכים. העולם חייב להתקדם לשלב של ניטור האוכלוסייה במקביל לניטור הפרטני". בהתאם לתוכנית, על כל רשות לבצע בדיקות במוקדי הביוב, כשכך יהיה ניתן להגיע בדיוק מירבי לאיזורים שבהם הגיעה התחלואה, ולספק את התשובות בהתאם.

מפת התפשטות הנגיף כפי שפוענחה באמצעות דגימות שנלקחו מהביוב

נציין כי מחקר דומה שנערך ובוצע באשקלון, מצא שדרך מי הביוב ניתן להתחקות אחר עקבותיו של הנגיף, וכך להצליח לקטוע את שרשראות ההדבקה ואת המשך התפשטות התחלואה. לטענת החוקרים שערכו את הניסוי, איתור הווירוס במי הביוב מספק את תמונת המצב המדוייקת ביותר.

עם זאת, פעילות כזו יש לבצע בהקדם. לדברי ד"ר עידו בר-זאב מאוניברסיטת בן-גוריון בנגב, יש סיבה לדאוג מכמה זמן שורדת הקורונה בשפכים ולאן היא מגיעה משם, וזאת משום שהיום אין למדענים עדין תשובות: "האמת הפשוטה היא שאנחנו לא יודעים מספיק ואת זה צריך לתקן בהקדם האפשרי".

 

קורונה ביוב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד