י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
תוקף את הנציגים

אדלשטיין לצד גמזו: "השנה זה לא הזמן לטוס לאומן"

תופס צד: אחרי שפרוייקטור הקורונה רוני גמזו מנהל מאבק עיקש כנגד נסיעת חסידי ברסלב לאומן וזוכה למתקפה מצד הנציגות החרדית. יוצא שר הבריאות אדלשטיין להגנתו של הפרופסור ומבהיר כי "עם כל הצער, זו אחריות לאומית לא לטוס השנה" • בנוסף, גם השר רפי פרץ הצטרף ופרסם הודעת תמיכה בפרוייקטור הקורונה

אדלשטיין לצד גמזו: "השנה זה לא הזמן לטוס לאומן"
יולי אדלשטיין צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

שר הבריאות יולי (יואל) אדלשטיין מגבה היום (שלישי) את החלטת הפרויקטור רוני גמזו בנושא הטיסות לאומן, תוך שהוא יוצא גם במתקפה על הנציגים החרדים שתוקפים לאחרונה את פרופ׳ גמזו וקוראים לפטרו.

במהלך טקס לחנוכת מרכז השליטה בקורונה של משרד הבריאות בקרית שדה התעופה, אמר השר אדלשטיין "אני קורא מכאן לעמיתיי נבחרי הציבור אל תנסו לגזור קופון על חשבון בריאות הציבור", לדבריו "ההמלצות שמגיעות מכאן הן המקצועיות והטובות ביותר שניתן לקבל. אנחנו מתחשבים לא רק בצרכי הבריאות".

אדלשטיין הוסיף "אנחנו עושים את המירב בכדי שבחודש הסליחות ובימים הנוראים נוכל לשמוע קול שופר ולהתפלל, מי שנוהג כך. אנחנו מתחשבים, אבל גם מצפים לפזר את הקהילות לכמה שיותר מניינים כדי למנוע התקהלויות וגידול בתחלואה".

בנושא אומן הודיע השר כי הוא מגבה את עמדת פרופ׳ גמזו, וקבע נחרצות "עם כל הצער שבדבר אחריות לאומית אומרת שזה לא הזמן לטוס לאומן לקברו של ר' נחמן, והוסיף אחריות זה לא להתכנס יחד סביב שולחן החג".

"אם כולנו ננהג באחריות ונקשיב להנחיות, נוכל גם להתגבר ונצא מנצחים בלי לפגוע במרקם החיים של אזרחי ישראל. גם בנושא הזה נהיה דוגמה למדינות אחרות", סיים השר.

בנוסף גם השר לענייני ירושלים ומורשת רפי פרץ פרסם הודעת תמיכה בפרופסור. בפוסט שכתב השר נמסר "וחי בהם ולא שימות בהם" אמרו חז"ל. הנסיעה לאומן השנה היא בגדר פיקוח נפש. אינני נכנס לסיבות של המנהג לטוס לאומן בשנה רגילה, אך בעת הזו הדבר הוא פיקוח נפש לטסים, לבני משפחותיהם ולכל מדינת ישראל".

"השנה לא נוסעים לאומן". אמר השר "אני קורא לכולם: תמלאו אחר הוראות משרד הבריאות והממונה על המאבק בקורונה - רק ככה ננצח את הקורונה".

אומן יולי אדלשטיין רוני גמזו קורונה נציגים חרדים רפי פרץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד