י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
נוהרים לסייע

גל של מחלימים חרדים מעוניינים להתנדב במחלקות הקורונה

בעקבות הנחיית משרד הבריאות המאפשרת לשלב מחלימים מקורונה כמתנדבים במחלקות הקורונה בבתי החולים בישראל, נרשם גל גדול של ביקושים מצד מתנדבים חרדים

גל של מחלימים חרדים מעוניינים להתנדב במחלקות הקורונה
שוקי מתנדב בפרוייקט הראשון בארץ ובעולם בהדסה - של מחלימי קורונה הנכנסים לסייע במחלקות הקורונה. צילום: דוברות הדסה

הודעת משרד הבריאות, לפיה על בתי החולים לשלב במחלקות הקורונה מתנדבים מחלימים מקורונה, הובילה לגל של מתנדבים מחלימים מהמגזר החרדי שהביעו את רצונם להתנדב במחלקות הקורונה בבתי החולים ברחבי הארץ.

כזכור, הדיווח הראשוני על מיזם ההתנדבות של 'יד אברהם' ב'הדסה' פורסם ב"בחדרי חרדים", כאשר בעקבות הצלחתו של המיזם – שיצא לדרך ללא אישורו של משרד הבריאות – מודיע כעת המשרד כי הוא רואה בו מודל לחיקוי וכי גם על יתר בתי החולים לאמץ את היוזמה.

בימים האחרונים פנה משרד הבריאות לבתי החולים והאיץ בהם לקלוט מתנדבים מחלימים על מנת להתמודד עם העומס הרב המצטבר במחלקות הקורונה בבתי החולים לאור העלייה בתחלואה, בעיקר בקרב החולים הקשים, שרבים מהם אינם זוכים לכל סיוע, סיעודי או נפשי.

בתי החולים השונים המקיימים שיתוף פעולה תמידי עם ארגוני חסד שמפעילים בהם מערך התנדבותי בכל השנה, הסדירו כעת ביחד מתווה מיוחד לפעילות המתנדבים במחלקות הקורונה, כזה שיאפשר לצוותות הרפואיים להסתייע בהם באופן מיטבי במגוון תפקידים, ביניהם גם שימוש כערוץ קשר בין החולים המבודדים לבין בני המשפחות אשר מתוך רצון לשמור על בריאותם, אינם מורשים להיכנס למחלקות הקורונה.

במרכז הרפואי 'שיבא' – תל השומר התקיימה פגישה בין מר יואל הר אבן ראש החטיבה הבינלאומית ופיתוח משאבים ב'שיבא' עם הרב נתי צישינסקי יו"ר 'עזר לחיים', שמטרתה להגדיל את גיוס המתנדבים המחלימים מהמגזר החרדי ולהסדיר את הפעילות ההתנדבותית שלהם בתוך בית החולים. מר יואל הר אבן הביע התפעלות גדולה מנכונותם של מחלימים רבים במגזר החרדי לצאת להתנדבות לטובת החולים במחלקות הקורונה ואמר כי "מדהים לראות כמה המגזר החרדי מוכיח שוב ושוב את כוח הנתינה והחסד העצום שיש בו. זהו דבר חשוב מאד בעיקר בימים אלו כאשר כולם עוסקים במאבק החשוב בנגיף הקורונה".

הרב נתי צישינסקי קורא למתנדבים נוספים שהחלימו מקורונה לבוא וליטול חלק במיזם ההתנדבותי המיוחד במינו בתוך מחלקות הקורונה, הן בשיבא והן בכל בית חולים אחר. "רבים מהחולים הללו סובלים מבידוד, בעיקר נפשי, והוכח כי ביקורים קבועים של מתנדבים יכולים להחזיר אותם לחיים, פשוטו כמשמעו", אמר.

שיבא מתנדבים קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד