ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
"אין מנוס מסגר כללי"

מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' חזי לוי מציב 'קו אדום' חדש

לדעתו של מנכ"ל משרד הבריאות, הפרופ' חזי לוי, כאשר נגיע לקו האדום החדש לא יהיה מנוס מסגר כללי. העמדה זוכה לתמיכה מצד גורמי רפואה בכירים

מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' חזי לוי מציב 'קו אדום' חדש
פרופ' חזי לוי צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

הסגר הוא רק ענין של זמן: לאחר שבכירים בתחום הבריאות הביעו את דעתם ש"אין מנוס מסגר כללי", מתברר כי גם מנכ"ל משרד הבריאות הפרופ' חזי לוי סבור שהטלת סגר הוא רק ענין של זמן. הוא גם הציב קו אדום חדש: "במידה שישראל תגיע ל-600 או 700 חולים במצב קשה ובמקביל תהיה עלייה במספר המונשמים, יהיה צורך בהחמרת ההגבלות", אמר והבהיר שככל הנראה יוטל סגר לקראת החגים.

אמירה זו של הפרופ' לוי מנוגדת לדבריו של פרויקטור הקורונה, פרופ' רוני גמזו, שחזר ואמר בימים האחרונים כי "סגר הוא רק מוצא אחרון ועדיין נעשים מאמצים להימנע מסגר כללי". עם זאת, נראה שבמשרד הבריאות כבר נפל הפור.

בראיון לרשת ב' סימן הפרופ' חזי לוי "קו אדום" חדש, ואמר שאי אפשר להתעלם ממספר החולים הקשים שנמצא במגמת עליה מובהקת. ונראה, שהקו האדום שעליו דובר בעבר של 2,000 חולים ביום כבר פחות רלוונטי. כעת יש להתמקד במספר החולים הקשים. "במידה שישראל תגיע ל-600 או 700 חולים במצב קשה ובמקביל תהיה עלייה במספר המונשמים, יהיה צורך בהחמרת ההגבלות", אמר.

נזכיר כי מספר החולים הקשים בישראל כבר מתקרב ל500, כאשר בימים האחרונים נרשמה עליה של ממש. במערכת הבריאות יוכלו לתת מענה לכ3,000 מונשמים, אך מדובר במצב שבו המערכת כולה תגוייס כשהדבר יבוא על חשבונם של חולים אחרים.

עם זאת, גורמים אחרים במערכת הבריאות כבר הבהירו שאין מנוס מאשר להטיל סגר כללי. כך למשל ד"ר ארז בירנבוים, מנהל בית החולים הציבורי אסותא-אשדוד, לשעבר קצין רפואה ראשי של חיל האוויר, אמר אף הוא לפני מספר ימים כי "גל הקורונה החדש לא נעצר ואין גם ירידה בתחלואה. אנחנו עדיין מתמודדים עם מספרים גבוהים. מספר החולים הקשים חצה בימים אחרונים את רף ה-400. אין סימנים שהגל דועך ולאור הנתונים הללו יהיה דווקא מאוד אחראי, לקראת החגים, לחשוב על סגר. המטרה היא לא להגיע עם 800 חולים במצב קשה לחורף, אלא מאות בודדות".

גם ד"ר זאב פלדמן, יו"ר ארגון רופאי המדינה (אר"מ) בהר"י, סגן יו"ר הר"י ומנהל היחידה לנוירוכירורגיה ילדים ב"שיבא", אמר: "מספר החולים הקשים שמטפס הוא מדאיג. סגר כללי הוא נשק יום הדין. הפחד הגדול הוא שבחגים כל ההתנהלות שלנו כציבור משתנה. לכן, שומעים יותר דאגה בימים האחרונים והקולות של פרופ' יורם לס נעלמים. המציאות טופחת על פנינו: רואים שהמחלה היא קשה מאוד אם לא שומרים על הכללים. כרגע אנחנו באיזשהו איזון שאפשר לחיות איתו אבל אם מגמת התחלואה הקשה תמשיך לעלות, לא תהיה ברירה אלא לחשוב גם על האפשרות של סגר".

אפילו הפרופ' זאב רוטשטיין, שעד לפני מספר ימים טען שסגר אינו הפתרון, נראה שכבר שינה את דעתו ובדברים שאמר אתמול הבהיר ש"אני מריח כבר סגר מתקרב בימי החגים". כך שככל הנראה, אפשר להסיק בוודאות גבוהה שאת ימי החגים הבאים עלינו לטובה בע"ה, נעשה כימו בימי הפסח – תחת סגר ובחיק המשפחה הגרעינית בלבד.

 

 

קורונה סגר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד