י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
"מפעל לייבוא מנדטים"

חוק השבות • בתום דיון סוער: החרדים נעדרו וההצבעה נדחתה

ח"כ סמוטריץ', יוזם ההצעה לתיקון חוק השבות החליט למשוך את ההצעה לפני ההצבעה, תוך שהוא שומר את הזכות להעלות אותה שוב במועד שיבחר. ח"כ סמוטריץ: "אתם רוצים מפעל לייבוא מנדטים, לא אכפת לכם מהזהות היהודית של המדינה". יו"ר הקואליציה זוהר: " אנחנו לא מתכוונים ליפול לכל הפופוליזם הזה וכל המשחקים האלו". ח"כ לפיד הגיב לח"כ סמוטריץ': "אתה גם גזען, אתה גם בור ועם הארץ ואתה לא מבין שום דבר בהוויה היהודית". ח"כ ליברמן הוסיף: " מה אתה קשור ליהדות? המסר היחיד שלך זה שנאה ופילוג העם היהודי

חוק השבות • בתום דיון סוער: החרדים נעדרו וההצבעה נדחתה
סמוטריץ' במליאה צילום: Oren Ben Hakoon/POOL

חוק השבות עלה הבוקר (רביעי) לדיון במליאת הכנסת, אלא שבעקבות הודעת הסיעות החרדיות כי יעדרו מההצבעה בשל משמעת קואליציונית ולאחר סיכום בין השר אריה דרעי לחה"כ בצלאל סמוטריץ' - הדיון נדחה, בהסכמה כי החוק יידחה ויעלה בהמשך כהצעה ממשלתית.

בתום דיון סוער במליאת הכנסת על הצעת חוק השבות (תיקון - זכויות בני משפחה), התש"ף-2020 של חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ', החליט ח"כ סמוטריץ' למשוך את ההצעה ולא לקיים עליה הצבעה, תוך שהוא שומר את הזכות להעלות אותה שוב בזמן שיבחר.

ההצעה מבקשת לתקן את חוק השבות ולקבוע כי נכד של יהודי לא יהיה זכאי לאותן זכויות הנתונות ליהודי לפי חוק השבות או לעולה לפי כל חיקוק.

בדברי ההסבר להצעה נכתב: "במתכונתו הנוכחית מאפשר חוק השבות, התש"י–1950, גם לנכד של יהודי לקבל מעמד וזכויות של עולה, אף אם הוא עצמו, ולעיתים אף אם הוריו, כבר אינם יהודים. מצב זה גורם לכך שהחוק מנוצל על ידי רבים שניתקו כל קשר עם העם היהודי ומסורתו, ובפועל מרוקן את החוק מכוונתו המקורית שהיא לפתוח את שערי המדינה ליהודי התפוצות.

מטרת תיקון זה היא לצמצם את זכויות בני המשפחה הנכנסים בגדרי החוק, באופן כזה שהצאצאים הזכאים לכך יהיו רק ילדיו של יהודי ולא נכדיו, על מנת למנוע את אחד האבסורדים הגדולים בספר החוקים הישראלי – שהחוק היהודי המובהק ביותר נותן הכשר גורף לכניסת לא יהודים בשערי המדינה."

ח"כ סמוטריץ' פתח את דבריו בציטוט מנבואת הנביא יחזקאל על חזון העצמות היבשות ואמר: "זה לא הרבנים הקיצוניים, זה התנ"ך. זה מקור זכותינו של מדינת היהודים המתחדשת בארץ ישראל. אנחנו הולכים ומאבדים חלקים עצומים מהעם היהודי, תראו את שיעורי ההתבוללות האדירים והכואבים הארה"ב ובאירופה שמאיימים על המשך קיומו של העם היהודי."

ח"כ סמוטריץ פנה לחברי יש עתיד וישראל ביתנו ואמר: אתם רוצים להפוך את מדינת ישראל למדינת כל אזרחיה. אתם רוצים מפעל לייבוא מנדטים, לא אכפת לכם מהזהות היהודית של המדינה, אתם הרי קוראים לעולים היקרים האלה לא להתגייר.

אחיי ואחיותיי העולים היקרים, אל תתפתו אחרי קמפיין השנאה ליהדות שמובילים לפיד וליברמן הצמד חמד. אתם צריכים להתגייס שלא יהיה מצב שדווקא כאן שאנחנו מגיעים למדינת היהודים, דווקא כאן העם היהודי ילך לאבדון ויתבולל ויעלם מעל בימת ההיסטוריה.

יו"ר הקואליציה מיקי זוהר אמר: "עמדת הקואליציה נכון לעכשיו היא כמובן נגד. העקרונות שאתה מדבר עליהם הם עקרונות שצריכים להיות סביב שולחן עגול ורחב, ולא באופן חקיקתי כמו שאתה מנסה לקדם. אנחנו לא מתכוונים ליפול לכל הפופוליזם הזה וכל המשחקים האלו שאתה עושה."

יו"ר האופוזיציה ח"כ יאיר לפיד הגיב לח"כ סמוטריץ': " אם כבר פתחת בנביא יחזקאל, הרי אתה גם בנוסף לכל הצרות לא מבין כלום ביהדות. מ"ז כ"ב: "והיה תפלו אותה בנחלה לכם ולהגרים הגרים בתוככם אשר הולידו בנים בתוככם והיו לכם כאזרח בבני ישראל". אתה גם גזען, אתה גם בור ועם הארץ, אתה לא מבין שום דבר בהוויה היהודית לא בשאלה איך מגנים על העם היהודי. נדמה לך שאתה תגדיר לנו מהו העם היהודי ומי הם היהודים. הנכדים האלה שהגיעו לארץ מברית המועצות לשעבר ומשרתים בצה"ל תורמים למדינה יותר מכל הרבנים הקיצוניים שלך ביחד"

גם ח"כ אביגדור ליברמן הגיב ואמר: "אין שום קשר בינך ובין היהדות כל מה שאתה עושה זו פגיעה ביהדות. איפה החברים בנט ושקד? הרי הם מדברים בשם הליברליות, למה הם נתנו לך בכלל את הזכות להעלות את האיוולת הזו מעל דוכן הכנסת? חשבתי שמה שלא פרנסה לא מעניין, מה תורם החוק הזה למאבק בקורונה? אתה רק מוסיף פה שיסוי ופילוג בתוך העם היהודי. מה אתה קשור ליהדות? המסר היחיד שלך זה שנאה ופילוג העם היהודי."

 

בצלאל סמוטריץ'

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד