י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
סאגת ראש השנה

ישיבת הקבינט באוקראינה: השרים אסרו זמנית כניסה זרים למדינה

בישיבה מיוחדת שכינס נשיא אוקראינה עם שרי ממשלתו, הוחלט לאסור על כניסת זרים למדינה בימים הסמוכים לראש השנה. הגבלת הכניסה אינה חלה על זרים שיש להם היתר שהייה באוקראינה. חלום אומן בראש השנה מתרחק?

ישיבת הקבינט באוקראינה: השרים אסרו זמנית כניסה זרים למדינה
נשיא אוקראינה ולדימיר זלנסקי צילום: משרד נשיא אוקראינה

במהלך ישיבת הממשלה באוקראינה, קבינט השרים הורה על סגירת גבולות המדינה לזרים עד 28 בספטמבר, אחרי ראש השנה, אך יהיו יוצאים מן הכלל שכן יוכלו להיכנס למדינה.

החלטה זו תיכנס לתוקף החל מהשעה 00:00 ב-29 באוגוסט ועד 28 בספטמבר. שר הפנים ארסן אבקוב אמר כי "צריך לאסור על כניסת אזרחים זרים לשטחה של אוקראינה".

יצויין כי הגבלת הכניסה אינה חלה על זרים שיש להם היתר שהייה באוקראינה. כמו כן, הדבר אינו חל על אזרחים זרים הנוסעים בטיסות מעבר ויש להם מסמכים המאשרים יציאה מגבולות אוקראינה תוך יומיים, סטודנטים הלומדים באוניברסיטאות באוקראינה, נציגים של משימות בינלאומיות או כאלה המגיעים להזמנת משימות דיפלומטיות של אוקראינה, יוכלו להיכנס למדינה.

המשמעות לכך היא כמובן שישראלים לא יוכלו לטוס לאוקראינה לראש השנה, אלא אם הם יוסדר אישור נפרד ומסודר שיתואם בין המדינות.

אוקראינה מתמודדת עם 110,085 נדבקי קורונה, ועם 2,318 מתים כתוצאה מהידבקות בנגיף, בתי החולים של אוקראינה לא ערוכים למקרה של מאות חולים, מה שהביא את אוקראינה לסגור את הגבול לחודש הקרוב.

אזרחי בלארוס יוכלו להיכנס לאוקראינה למרות הצו של השרים על סגירת גבולות לזרים עד 28 בספטמבר. הנשיא וולודימיר זלנסקי אמר שצריך לקבוע תנאים מקלים לכניסה לאוקראינה לבלארוסים, בשל המצב המתוח השורר בבאלרוס בכל הנוגע להפגנות נגד הנשיא שלכאורה זייף בבחירות והוציא מאות אלפים לרחובות.

שר הבריאות, מקסים סטפנוב, אמר בישיבת הממשלה כי מצב המגיפה במדינה הולך ומחמיר. והציע להאריך את הסגר באוקראינה עד ה-31 באוקטובר, וההחלטה אכן התקבלה. הנשיא וולודימיר זלנסקי תמך בהחלטה להאריך את הסגר.

שלומי אלישע אחד מאנשי אומן אומר ל'בחדרי חרדים', "אנחנו עדיין נערכים כאן באומן בצורה רגילה כמו בכל שנה, אנחנו מקווים שכן יגיעו הרבה אנשים מכל העולם, ישראל מפעילה לחץ על אוקריאנה שכנראה עובד, אנחנו מבקשים מכלל הבאים לוודא שהם מכירים את החוקים טוב, כדי שלא יסתבכו".

אוקראינה אומן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד