י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
בקריאה שנייה ושלישית

אושרה הארכת תקופת העבירות המנהליות בגין הפרת בידוד ואי עטיית מסיכה

אושרה בקריאה שנייה ושלישית שקובעת עבירות מנהליות לחייבים בשהייה בבידוד, בגין הפרת חובת בידוד וכן עבירת הפרת חובת עטיית מסיכה לכלל הציבור. אי דיווח על בידוד למשרד הבריאות: קנס בסך 3,000 ₪

אושרה הארכת תקופת העבירות המנהליות בגין הפרת בידוד ואי עטיית מסיכה
גבר עם מסכה. אילוסטרציה צילום: unsplash

מליאת הכנסת אישרה בקריאה שנייה ושלישית את הצעת חוק לתיקון פקודת בריאות העם המתייחסת לעבירות מנהליות בתקופת הקורונה, אשר פג תוקפן ב31/8/2020. בקריאה שלישית תמכו בהצעה 30 חברי כנסת מול 14 שהתנגדו.

הצעת החוק קובעת עבירות מנהליות לחייבים בשהייה בבידוד, בגין הפרת חובת בידוד, דיווח על בידוד למשרד הבריאות ואיסור נסיעה בתחבורה ציבורית. וכן עבירת הפרת חובת עטיית מסיכה לכלל הציבור.

עפ"י הצעת החוק, עבירה על הפרת חובת בידוד, או הפרת איסור נסיעה בתחבורה ציבורית לחייב בבידוד, דינה קנס בסך 5,000 ₪. עבירה בגין אי דיווח על בידוד למשרד הבריאות, דינה קנס בסך 3,000 ₪. עבירת הפרת חובת עטיית מסיכה (לכלל הציבור), דינה קנס בסך 500 ₪.

הצעת החוק מסמיכה את הגורמים המוסמכים לפקח ולאכוף את העבירות. ההצעה מסמיכה את המשטרה, מפקחים מוסמכים מטעם משרדי הממשלה. ולגבי עטיית מסיכה, גם פקחים עירוניים.

כ"כ, ההצעה מסדירה את אופן ההסתייעות של חוקרים אפידמיולוגיים בגורמים מסייעים. המסייעים יעברו הכשרה מתאימה על מנת להתגבר על החוסר בכוח אדם מיומן בביצוע החקירות. הוועדה הקפידה לשמור על האבחנה בין החוקר המוסמך, למסיע.

בשל פקיעת תוקף החוק ביום 31 לאוגוסט 2020, הוחלט לפצל את הצעת החוק, ולאשר חלק מההצעה שהדיון בו בוועדה הסתיים בקריאה שנייה ושלישית. ועדת העבודה והרווחה תמשיך לדון בחלק הנותר של הצעת החוק.

קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד