י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
"תעניק גמישות גדולה יותר"

הקלה בקורונה: יוקפאו חלק מהגבלות הנהיגה לחייבים בהוצל"פ

אושר בקריאה שנייה ושלישית חוק ההוצאה לפועל שנועד להקפיא, כהוראת שעה לתקופה של שישה חודשים את האפשרות להטיל הגבלות על קבלה והחזקת רישיון נהיגה של חייבים בהוצאה לפועל

הקלה בקורונה: יוקפאו חלק מהגבלות הנהיגה לחייבים בהוצל"פ
נוהג ברכב צילום: pixabay

מליאת הכנסת אישרה בקריאה שנייה ושלישית את הצעת חוק ההוצאה לפועל (הקפאת הגבלת רישיונות נהיגה).

מדובר בהצעה ממשלתית אליה מוזגו הצעות פרטיות של חברי הכנסת שלמה קרעי, יעקב אשר, יעקב טסלר, ג'אבר עסאקלה, איימן עודה, עאידה תומא סלימאן, עופר כסיף, יוסף ג'בארין, שרן השכל, חמד עמאר, אביגדור ליברמן, עודד פורר, יבגני סובה, אלי אבידר, יוליה מלינובסקי, אלכס קושניר, אוסאמה סעדי, אחמד טיבי וסונדוס סאלח.

הצעת החוק הממשלתית נועדה להקפיא, כהוראת שעה לתקופה של שישה חודשים את האפשרות להטיל הגבלות על קבלה והחזקת רישיון נהיגה של חייבים בהוצאה לפועל. ביחס להגבלות תלויות ועומדות, מוצע שהגבלה על החזקת רישיון נהיגה לא תחול בעוד הגבלה על חידוש רישיון נהיגה תישאר ולא תוסר. שר המשפטים יוכל להאריך את תוקף הצעת החוק עד ה-30.6.21 ובלבד שמצב חירום הקורונה נמצא בתוקף.

בדברי ההסבר נכתב כי "מדינות רבות בעול, ובהן ישראל, נקטו צעדים מרחיקי לכת כדי לצמצם את התפשטות נגיף הקורונה, כגון צמצום התקהלויות, הגבלות על קיום חיי מסחר וחברה, הגבלת כניסת אנשים ממדינות אחרות למדינה, הטלת חובת בידוד, הגבלת מספר העובדים המגיעים למקום העבודה ועוד.

נוסף על ההגבלות האמורות, במטרה לשמור על ריחוק חברתי ולצמצם את ההדבקה בנגיף, הוטלו בחודשים האחרונים גם מגבלות שונות על שירותי התחבורה ציבורית ועל הנוסעים בה, החל בהגבלת מספר הנוסעים באמצעי התחבורה השונים, דרך צמצום שעות הפעילות, ועד השבתה כללית של שירותי התחבורה הציבורית לפרקי זמן מוגדרים.

הגבלות אלה, מטבע הדברים, מצמצמות באופן ממשי את יכולתם של אנשים להתנייד ממקום למקום, ועקב כך פוגעות ביכולתם של אנשים להגיע למקום עבודתם ולצרוך שירותים חיוניים. הקלה להתנייד בתקופה זו תסייע לשמירה על בריאות הציבור ותעניק גמישות גדולה יותר במציאת תעסוקה."

16 ח"כים תמכו, ללא מתנגדים.

קורונה הוצאה לפועל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד