י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
המגפה עוד כאן

אחרי הונג קונג: מקרים של הדבקה חוזרת גם בהולנד ובבלגיה

הרשויות בהולנד ובבלגיה הודיעו אתמול על שני מקרים חדשים של הדבקה חוזרת בקורונה. ההנחה היא שהחולים החדשים נדבקים מ'תת זן' של הנגיף

אחרי הונג קונג: מקרים של הדבקה חוזרת גם בהולנד ובבלגיה
נסיעה ברכבת בעידן הקורונה צילום: אוליבר פיטוסי, פלאש 90

נדבקו ונדבקו שוב: לאחר שדווח השבוע על גילוי של הדבקה חוזרת אצל חולה בהונג קונג, מה שגרם גם לארגון הבריאות העולמי להסכים עם הקביעה שישנה אפשרות של הדבקה חוזרת בנגיף (אם כי בארגון הבהירו ש"מוקדם מידי להגיע למסקנות"), כעת מתברר שדיווחים על מקרים אלו מגיעים ממקומות נוספים בעולם, מהולנד ומבלגיה.

בלגיה הודיעה אתמול כי במדינה התגלה חולה קורונה שהחלים, ועתה נדבק שוב. דיווח דומה הגיע גם משכנתה, בלגיה. בהולנד נדבק מחדש מבוגר עם מערכת חיסונית מוחלשת עקב מחלת רקע קודמת. בבלגיה, דווח רק שהחולה סובל מתסמינים קלים של קורונה.

בשני המקרים, ההנחה היא שהחולים נדבקו לאחר שנדבקו בתת זן אחר של הנגיף. עם זאת, המומחים אינם יודעים עדין להסביר האם הנגיף עבר מוטציה, או שגם אלול שנדבקו ופיתחו נוגדנים נגד הנגיף – חווים תהליך שבו הנוגדנים בגוף נחלשים כך שניתן לאחר מכן להידבק שוב.

נזכיר שבתחילת השבוע דווח על מקרה שאירע בהונג קונג, והוא נחשב למקרה מתועד ומאומת ראשון בעולם של הידבקות חוזרת בנגיף אצל צעיר בריא שחלה והחלים לפני ארבעה חודשים וחצי ובאמצע אוגוסט התגלה שחלה מחדש.

המקרה הצליח לאושש את הטענות שהושמעו קודם לכן לפיהן קיימת אפשרות של הידבקות חוזרת בנגיף, מה שמלמד על עוצמתו של הנגיף ומעמיד תחת חשש את האפשרות שחיסון נגד הנגיף יוכל למנוע את המשך ההדבקה.

קורונה הולנד בלגיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד