י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
נרמול היחסים

יו"ר המפלגה הסודנית: "הכדור בידי ארה"ב וישראל"

יו"ר מפלגה הנמצאת באופוזיציה בסודן אומר כי הכדור כרגע נמצא בידיים של ישראל וארצות הברית ועל ממשל טראמפ וראש הממשלה, בנימין נתניהו, לנקוט צעדים פרקטיים כדי להסיר את שמה של סודאן מרשימת המדינות התומכות בטרור

יו"ר המפלגה הסודנית: "הכדור בידי ארה"ב וישראל"
עבדאללה חמדוכ צילום: wikipedia

מובארכ אל-פאדל אל-מהדי, יו"ר מפלגת האומה בסודאן (שלא נכללת בממשלה), אומר ל'כאן חדשות' בשיחה מח'רטום על נרמול היחסים עם ישראל, כי הכדור כרגע נמצא בידיים של ישראל וארצות הברית ועל ממשל טראמפ וראש הממשלה, בנימין נתניהו, לנקוט צעדים פרקטיים כדי להסיר את שמה של סודאן מרשימת המדינות התומכות בטרור ולבטל את הסנקציות הכלכליות שמוטלות עליה.

לדבריו, סודאן רצינית ברצון שלה לנרמל את היחסים עם ישראל ורוב העם הסודאני תומך בכך. הוא יצא נגד האמירה של ראש הממשלה, עבדאללה חמדוכ, שאין בסמכות הממשלה לנרמל את היחסים עם ישראל וטען כי הקולות שמתנגדים לנרמול משפיעים עליו. לדבריו, ההליכה של סודאן אחרי האמירויות מבחינת נרמול היחסים עם ישראל ושדרוג היחסים עם ארצות הברית תשרת את האינטרסים הכי חשובים של המדינה.

במקביל, חבר הנהגת הפת"ח לשעבר, מוחמד דחלאן, ששוהה באמירויות ונחשב ליריבו של המושבע של אבו מאזן, נמצא בקשר הדוק עם גורמים בהנהגה הסודאנית וניסה לשכנע אותם לקדם את הנורמליזציה עם ישראל בטענה שהדבר יועיל לסודאן בשלל מישורים, גם במישור של עסקאות נשק.

כזכור אתמול ראש הממשלה, עבדאללה חמדוכ, אמר בפגישתו עם שר החוץ האמריקני, מייק פומפאו, כי ממשלתו היא ממשלת מעבר ואין בסמכותה לנרמל את היחסים עם ישראל. כך מסר אחד מדוברי הממשלה שצוטט בסוכנות הידיעות 'רויטרס'. חמדוכ גם הבהיר בפגישה כי חשוב להפריד בין סוגיית הנרמול עם ישראל לבין ההחלטה האמריקנית להסיר את סודאן מרשימת המדינות התומכות בטרור.

כזכור אתמול נפגש שר החוץ האמריקני, מייק פומפאו, עם ראש ממשלת סודאן, עבדאללה חמדוכ, מיד עם נחיתתו במדינה. ראש ממשלת סודאן צייץ בטוויטר אחרי הפגישה כי השניים דנו בהסרת סודאן מרשימת המדינות התומכות בטרור, ביחסים בין המדינות ובתמיכה של ארצות הברית בשלטון האזרחי במדינה. לא צוין כי השניים דנו ביחסים בין סודאן לישראל.

כזכור, פומפאו הגיע לח'רטום, בירת סודאן, בטיסה ישירה מישראל באופן חריג. דובר המועצה הריבונית השולטת במדינה, אמר הבוקר לעיתון באמירויות כי הקשר בין סודאן לישראל צריך להתבסס על האינטרס ההדדי וההנהגה בארצו מתכוונת לשמוע את ההשקפה של ממשל טמראפ בנושא הזה במהלך ביקורו של שר החוץ האמריקני.

סודן דונלד טראמפ בנימין נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד