י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
חשש בענף

ישראייר תפתח קו טיסות לדובאי; צפויה פגיעה קשה בתיירות

"הסכם השלום עם איחוד האמירויות משמעותי מאוד לתעשייה הישראלית, זה אירוע שטורף לחלוטין את הקלפים ומשנה את כללי המשחק". כך אומר מנכ"ל ישראייר אורי סירקיס שחושש כי "אחת ההשפעות המשמעותיות היא על העיר אילת"

ישראייר תפתח קו טיסות לדובאי; צפויה פגיעה קשה בתיירות
מטוס ישראייר, אילוסטרציה צילום: משה שי פלאש 90

לפני כשבועיים הודיע ראש הממשלה בנימין נתניהו על הסכם השלום עם איחוד האמירויות ומאז אין ישראלי שלא מפנטז על חופשה בדובאי. מלבד העניין הפוליטי, להסכם ישנה השפעה במגוון תחומים נוספים כמו תיירות ותעופה.

מנכ"ל ישראייר אורי סירקיס העביר אמש (שלישי) הרצאת זום לתלמידי מנהל עסקים במרכז האקדמי למשפט ולעסקים ברמת גן, בה ניפק מספק אמירות מעניינות מאוד לגבי השפעת ההסכם על שוק התעופה. על פי סירקיס ההסכם עם איחוד האמירויות צפוי לשנות את מפת התעופה בישראל וגם את התיירות בעיר אילת.

"הסכם השלום עם איחוד האמירויות משמעותי מאוד לתעשייה הישראלית, זה אירוע שטורף לחלוטין את הקלפים ומשנה את כללי המשחק. טיסה לדובאי היא שלוש שעות ורבע אם טסים מעל סעודיה. מבחינת ציוד תעופתי, לא חייבים מטוסים רחבי גוף שהעלות שלהם גבוהה וגם עלות ההפעלה שלהם גבוהה. ניתן לטוס לשם במטוסים כמו שלנו, צרי גוף. חברות לואו קוסט יכולות להשתלב בפעילות הזאת, חברה כמו wizz air יכולה לבנות מארג שלם של יעדים שבין היתר יבצעו טיסות מכאן לדובאי ומדובאי ליעדי המשך. מדובר בגיים צ'יינג'ר כללי", אמר סירקיס.

עוד הוסיף סירקיס כי "יש כאן השפעה דרמטית על כל הפעילות למזרח, זה מקרב מאוד את המזרח ומשנה לחלוטין את המעמד של חברות אחרות שכרגע תחרותיות במכירת כרטיסים לשם (תאילנד, הודו) – ethiopian airlines, royal jordanian airlines, turkish airlines. בגלל שהן יאבדו מכוחן, הן ייאלצו להוריד מחירים מקווים אחרים שלהן כדי לתפוס נתחי שוק נוספים. כל הדבר הזה הוא גיים צ'יינג'ר ודרמטי לא פחות מאשר הסכם שמיים פתוחים ב-2013. זה אירוע שישנה לחלוטין את מפת התעופה במדינת ישראל. אנחנו הגשנו בקשה לטוס לשם כדי להיות חלק מהחגיגה הזאת כבר חצי שעה אחרי ההודעה על ההסכם. אנחנו נערכים להתחיל למכור חבילות לשם כבר באוקטובר, בתקווה שזה יתאפשר עם המטוסים שלנון. המחירים אמורים להיות בסדר גודל של 500-600 דולר, כמו מילאנו ורומא".

ההשפעה על העיר אילת: "האירוע הזה לא רק משפיע על פעילות של ישראלים והגעה שלהם למזרח, הוא משפיע בכל המובנים. אחת ההשפעות המשמעותיות היא על העיר אילת – שמציעה מזג אוויר נוח בחודשי החורף, אבל גם בדובאי יש מזג אוויר נוח בחורף. הטיסה לשם היא שלוש שעות ורבע, שזה קצת יותר מטיסה של שעה לאילת, אבל בדובאי יש הרבה יותר אטרקציות, מגוון רחב יותר של אפשרויות של קניות, יש תחושה של חו"ל. מחירי בתי המלון שם מאוד אטרקטיביים לעומת המחירים במלונות באילת שמאוד יקרים".

 

דובאי ישראייר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד