י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
תמיכה נוספת לגמזו

פרופ' עידית מטות: "לפחות 4% מהנוסעים לאומן יהיו חולים קשים"

לאחר שעשרות רופאים חתמו על מכתב הקורא לחסידי ברסלב להישאר בבית, טוענת גם הפרופ' עידית מטות שאסור לאפשר לחסידים לנסוע לאומן. "אם בתוך המדינה אוסרים אירועים אלו, איך אפשר לקיים בחו"ל?" • בברסלב תוקפים: "מפגינה בורות וחוסר ידע. לא עומדים לנסוע עשרות אלפים. מדובר באלפים בודדים, שיתפללו בקפסולות"

פרופ' עידית מטות: "לפחות 4% מהנוסעים לאומן יהיו חולים קשים"
אמירת תיקון הכללי בערב ראש השנה באומן צילום: פלאש 90

בעוד ההתקפות על הפרופ' גמזו מצד נציגי הציבור החרדי רק מתעצמות, נראה שהוא הולך וצובר לעצמו תמיכה בקרב הציבור הרחב במאבק – שנראה שהוא כבר הפך לאישי – נגד הנסיעה לאומן. היום זכה הפרופ' גמזו לתמיכה לאחר שעשרות רופאים חתמו על מכתב הקורא לחסידי ברסלב שלא לנסוע השנה לאומן, וכעת מבהירה גם הפרופ' עידית מטות, מנהלת האגף הכירורגי במרכז הרפואי איכילוב וחברת מטה "מגן ישראל", כי אסור לאפשר את הנסיעה.

בראיון שנערך עמה ב'ידיעות' אמרה הפרופ' מטות כי "סביר להניח שלפחות 4% מ-15 אלף הנוסעים העתידיים לאומן יהיו חולי קורונה קשים. זה מיותר".
לדבריה של הפרופ' מטות, שנמנית אף היא על הרופאים שחתמו על המכתב נגד הנסיעה, הקולות שנשמעים מצד בכירים בממשלה, ביניהם ח"כ זוהר, לפיהם יש לאפשר את הנסיעה, הם 'פוליטיים'. "בכל אירוע המוני אנשים נדבקים, ועניין הנסיעות לאומן הוא מבחן לממשלה. עד כה היא מנהלת את האירוע כאירוע פוליטי.

"אם בתוך המדינה אוסרים על אירועים שכאלה", שואלת הפרופ' מטות, "אז איך מאפשרים לקיים אירועי התקהלויות גדולות בחו"ל?"

דבריה של פרופ' מטות עוררו זעם רב בקהילת ברסלב, שם סבורים כי הפרופ' גמזו מונע מדעות קדומות וזאת לאחר שהוא סירב, לטענתם, גם לעיין ברצינות במתווה אותו גיבשו ואשר מבטיח שלא תהיה הדבקה בנסיעה. בכיר בברסלב אומר ל'בחדרי' כי "הפרופ' מטות, כמו גמזו, מדברים מתוך בורות ואי הכרת המציאות. לאומן לא אמורים להגיע השנה בכל תרחיש 15,000 איש. מדובר על ציבור שיסתכם אולי במספר של 6,000-8,000 איש, כך שלא מדובר במספרים הגדולים מהם חוששים במשרד הבריאות.

"פרט לכך", הם אומרים, "גובש מתווה שמתבסס על בדיקות לאורך כל הדרך, הן לפני העליה למטוס, הן לאחר הירידה מהמטוס, בידוד, ואפילו התפילות, הארוחות והעליה לציון יתקיימו במתכונת של קפסולות שלא יעלו על 25 איש בכל קפסולה. כך שאין כל סיבה לחשש וכל האיסור נובע רק מדעות קדומות ופסולות".

רוני גמזו ברסלב אומן קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד