ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024
מת מצווה

הלם בצפת: המתמיד הגאון נמצא במצב ריקבון

הלך לעולמו הרה"ג רבי משה ירמיה גרוס זצ"ל, מדמויות ההוד של העיר העתיקה בצפת ומלומדי בית המדרש של צאנז. מתנדבי זק"א מצאו אותו אחה"צ בביתו כשהוא במצב ריקבון, לאחר שנפטר לפני למעלה משבוע. הלוויתו הערב מבית המדרש צאנז לבית החיים בעיר

הלם בצפת: המתמיד הגאון נמצא במצב ריקבון
רבי משה ירמיה גרוס זצ"ל צילום: י.ד.פ.

ברוך דיין האמת: הלך לעולמו הרב הגאון רבי משה ירמיה גרוס זצ"ל, מהדמויות המוכרות בעיר צפת, שנפטר בביתו לאחר שנזדכך בייסורים. בכל תקופת הקורונה לא יצא מביתו, ביממה האחרונה אחד מחבריו התקשר לדרוש בשלומו משלא ענה, הוא נכנס לדירתו ומצא אותו ללא רוח חיים.   

סמוך לשעה 16:00 התקבל דיווח במוקד זק"א על גופה שנמצאה במצב ריקבון ברחוב יפתח בצפת.

לוי יצחק בן דוד מתנדב זק"א, צפון שטיפל בזירה סיפר כי "מדובר בתושב חרדי כבן 50 אשר היה חי לבדו. כשהגענו למקום סיפרו לנו השכנים שראו אותו בפעם האחרונה לפני כשבוע, בעקבות הריח הנוראי הזעיקו את כוחות המשטרה שנכנסו לדירה ומצאו את גופת המנוח במצב של איבוד צלם אנוש".

צוות מורחב של מתנדבי זק"א צפון עבדו במשך מספר שעות בטיפול בכבוד המת בזירה הקשה וכי נסיבות האירוע נחקרות ע"י המשטרה.

הלווית המנוח. צילום: אהרן ברוך ליבוביץ.

המנוח ז"ל נולד לאביו הרב שבתי דב גרוס זצ"ל ואמו מרת ע"ה בתו של הגאון רבי משה ניישאלס זצ"ל, רבו של שיכון סקווירא ואב"ד סערדאהלי, חמיו של האדמו"ר מרחמסטריווקא.  

רבי משה ירמיה היה אהוב על המקום והבריות, היה יושב באוהלה של תורה בפלפולי דהלכתא בבית המדרש צאנז בעיר העתיקה צפת, היה מקבל כל אחד בסבר פנים יפות, דמותו התורנית המיוחדת הקרינה על כל הסביבה, רבים אהבו להתייעץ עמו בענייני השעה והזמן והיה בעל אוריין ומתמיד שנודע כגאון במכמני התורה וחי מתוך דחק.

למרבה הצער המנוח לא השאיר אחריו זרע של קיימא והציבור נקרא ללמוד לעילוי נשמת רבי משה ירמיה בן רבי שבתי דב ומת מצווה הכל קרוביו וכל תושבי העיר צפת מתבקשים לחלוק כבוד אחרון לנפטר.

מסע הלוויה ייצא מבית המדרש צאנז בשעה 22:00 בלילה ותמשיך לבית העלמין צפת, שם ייטמן. 

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים. 

 

צפת משה ירמיה גרוס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 20 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד