י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
אחרי פרסום ההכחשה

הנשיא סיפר: נתניהו הזהיר שחגיגה תוביל לקריסה ענקית • צפו

אחרי שראה"מ נתניהו פרסם הודעת הכחשה כי שוחח בעניין אומן עם נשיא אוקראינה ודרש ממנו לאסור את הגעת הברסלבים, הערב מפרסם תיעוד, בו נראה הנשיא זלנסקי אומר בשיחת וידאו עם רבנים מקומיים כי נתניהו דרש ממנו לאסור את החגיגה שלדבריו תוביל לקריסה ענקית

הנשיא סיפר: נתניהו הזהיר שחגיגה תוביל לקריסה ענקית • צפו
נשיא אוקראינה ולדימיר זלנסקי צילום: משרד נשיא אוקראינה

סאגת אומן לא יורדת מסדר היום. אחרי שראש הממשלה בנימין נתניהו הכחיש כי פנה בעניין לנשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי, בתיעוד שמפרסם הערב העיתונאי עקיבא וייס ב'כאן 11', נראה הנשיא האוקראיני אומר בשיחת זום: "נתניהו הזהיר אותנו שחגיגה המונית של ראש השנה תוביל לקריסה ענקית לא רק באוקראינה. פנו אלינו שנסגור את אומן".

מדובר בשיחת וידאו שקיים הנשיא זלנסקי, עם קבוצת רבנים מקומיים. בשיחה נשמע הנשיא מספר על הלחצים שהגיעו מישראל בנושא הגעת תיירים לאומן וגם על שיחה שקיים בנושא עם ראש הממשלה נתניהו.

כזכור כפי שדווח ב'בחדרי חרדים', במהלך ישיבת הממשלה באוקראינה היום, קבינט השרים הורה על סגירת גבולות המדינה לזרים עד 28 בספטמבר, אחרי ראש השנה, אך יהיו יוצאים מן הכלל שכן יוכלו להיכנס למדינה.

החלטה זו תיכנס לתוקף החל מהשעה 00:00 ב-29 באוגוסט ועד 28 בספטמבר. שר הפנים ארסן אבקוב אמר כי "צריך לאסור על כניסת אזרחים זרים לשטחה של אוקראינה".

יצוין כי הגבלת הכניסה אינה חלה על זרים שיש להם היתר שהייה באוקראינה. כמו כן, הדבר אינו חל על אזרחים זרים הנוסעים בטיסות מעבר ויש להם מסמכים המאשרים יציאה מגבולות אוקראינה תוך יומיים, סטודנטים הלומדים באוניברסיטאות באוקראינה, נציגים של משימות בינלאומיות או כאלה המגיעים להזמנת משימות דיפלומטיות של אוקראינה, יוכלו להיכנס למדינה.

המשמעות לכך היא כמובן שישראלים לא יוכלו לטוס בכדי לחוג את ראש השנה באומן, אלא אם יוסדר להם אישור נפרד ומסודר שיתואם בין המדינות.

אוקראינה מתמודדת עם 110,085 נדבקי קורונה, ועם 2,318 מתים כתוצאה מהידבקות בנגיף. בתי החולים באוקראינה אינם ערוכים למקרה של הידבקות המונית מה שיביא לאשפוזם של מאות חולים נוספים, לכן נקטה אוקראינה בפעולת מנע והחליטה לסגור את הגבול לחודש הקרוב.

ולדימיר זלנסקי נסיעה לאומן בנימין נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד