י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
צפו בתיעוד

צה"ל חושף: האזור ממנו ירו מחבלי חיזבאללה

למחרת תקרית הירי לעבר כוח צה"ל בגבול לבנון, דובר צה"ל חושף את האזור בו פתחה חוליית חיזבאללה בירי | הרמטכ"ל כוכבי ביקר בפיקוד צפון וקיבל סקירה מבצעית על ההיערכות והמוכנות בגזרה • צפו

צה"ל חושף: האזור ממנו ירו מחבלי חיזבאללה
הרמטכ"ל כוכבי בפיקוד צפון צילום: דובר צה"ל

יממה לאחר האירוע בו נפתחה אש לעבר לוחמי צה"ל בגבול לבנון באזור מנרה, בצה"ל חושפים בפני הציבור את האזור ממנו פתחו בירי מחבלי חיזבאללה. מוקדם יותר היום ביקר הרמטכ"ל רב-אלוף אביב כוכבי, בפיקוד הצפון. בביקור השתתפו מפקד פיקוד הצפון אלוף אמיר ברעם, מפקד עוצבת הגליל, תת-אלוף שלומי בינדר ומפקדים נוספים.

במהלך הביקור שמע הרמטכ"ל סקירה מבצעית מפי המפקדים וקיים הערכת מצב בה נדונו ההתפתחויות האחרונות בגזרת הצפון ומוכנות לתרחישים אפשריים. מצה"ל נמסר כי הרמטכ"ל התרשם מהיכולות המבצעיות והמודיעיניות של הכוחות בשטח וציין לטובה את רמת המוכנות של הכוחות. "צה"ל ימשיך לשמור על רמת מוכנות גבוהה לשמירה על ריבונות ישראל וביטחון התושבים ככל שיידרש", נאמר בהודעת דובר צה"ל.

כזכור, אמש סמוך לחצות החלו להישמע פיצוצים בעקבות תקרית הירי בגבול. מעט לאחר השעה 23:00 בלילה הודיע צה"ל לתושבי היישובים כי אירוע בטחוני מתחרש במרחב מנרה בגבול לבנון. בעקבות כך, חלק מצירי התנועה באזור נחסמו.
זמן קצר לאחר מכן, מחשש כי האירוע הביטחוני יחמיר, פרסם צה"ל הנחיות לתושבים ביישובים יפתח, מנרה, מרגליות, משגב עם ומלכיה, הסמוכים לגדר הגבול. בצה"ל אסרו על כל פעילות במרחב הפתוח, לרבות עבודות חקלאיות. בנוסף, התושבים נדרשו לשהות בבתים ובקבלת ההתרעה להיכנס באופן מיידי למרחב מוגן או מקלט משותף, לסגור דלתות וחלונות ולשהות בו 10 דקות. התושבים, להמשיך ולהתעדכן בהנחיות המופצות באמצעי התקשורת ולהישמע להוראות כוחות הביטחון וצה"ל הפועלים בשטח. בהמשך הלילה הותר לתושבים לחזור לשגרה.

מצה"ל נמסר, כי במהלך פעילות מבצעית של כוחות צה"ל במרחב, התבצע ירי משטח לבנון לעבר כוח צה"ל ואין נפגעים לכוחותינו. הכוחות, ביצעו ירי של עשרות פגזי תאורה ועשן למרחב.

בתגובה לירי, תקפו במהלך הלילה מסוקי קרב וכלי טיס של חיל האוויר יעדי טרור של ארגון הטרור חיזבאללה. במסגרת התקיפה, נפגעו עמדות תצפית של ארגון הטרור הנמצאות במרחב הגבול. כמו כן, בהמשך הלילה הוסרו המגבלות במרחב והתושבים הונחו לחזור לשגרה. "צה"ל רואה בממשלת לבנון אחראית לנעשה משטחה", מסר דובר צה"ל

‏בהודעת דובר צה"ל נאמר כי הצבא רואה את האירוע בחומרה רבה וכל ניסיון הפרת ריבונותה של מדינת ישראל הנו אירוע חמור. "צה"ל ימשיך לשמור על רמת מוכנות גבוהה לשמירה על ריבונות ישראל וביטחון התושבים ככל שיידרש", נמסר.

פיקוד צפון גבול לבנון אביב כוכבי חיזבאללה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד