י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
מאמץ נוסף

סאגת הנסיעות לאומן: הרב ארוש מתחנן בפני הנשיא זלנסקי

בעקבות החלטת ממשלת אוקראינה לסגור בסוף החודש ולמשך חודש כניסת זרים לשטחה, מה שמאיים על הגעת חסידי ברסלב לאומן לקראת ראש השנה תשפ"א, פנה הרה"צ שלום ארוש במכתב לנשיא אוקראינה בניסיון נוסף לרכך את לבו; "מתחנן שלא תתקבל שום החלטה שתמנע מחסידי ברסלב לממש את הזכות המסורתית הזו"

סאגת הנסיעות לאומן: הרב ארוש מתחנן בפני הנשיא זלנסקי
הנשיא זלנסקי/הרב שלום ארוש צילום: שלומי כהן/דוד כהן, פלאש 90

הרה"צ רבי שלום ארוש, מבכירי רבני ברסלב, שיגר הערב (רביעי) מכתב לנשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי, סביב הסאגה המתמשכת בנושא טיסת חסידי ברסלב באומן, בו הוא דורש ממנו לשקול את החלטתו בנושא הגעת המתפללים.

"שמחתי מאד לראות אותך בביקורך האחרון בארץ ישראל, ביקורך בכותל המערבי השאיר עלי רושם רב, מאז אני מתפלל להצלחתך בכל יום", פותח הרב את פנייתו.

בעניין ראש השנה באומן כותב הרב לנשיא: "החג היהודי ראש השנה, והעליה לקברו של רבי נחמן מברסלב באומן שבאוקראינה, הינה מסורת רבת שנים, אנחנו חסידי ברסלב מסרנו את נפשינו על עניין זה, גם בתקופות של מלחמה, ותקופות של אימה תחת השילטון הקומוניסטי, סיכנו את חיינו עבור דבר זה".

"אני פונה אליך מעומק ליבי, ומתחנן שלא תתקבל שום החלטה שתמנע מחסידי ברסלב לממש את הזכות המסורתית הזו, גם בשנה קשה כמו השנה", מבקש.

הרב ארוש מציין בפני זלנסקי כי "רבני ברסלב, נתנו הנחיות מאד מחמירות לכל החסידים שלא להפר שום הנחיה של משרד הבריאות האוקראיני, ובכל מקרה מדובר על אירוע שיהיו בו פחות מ20 אחוז ממספר המשתתפים בכל שנה", כשהוא מסיים "אני בטוח שבזכות זה נזכה לעולם טוב יותר, בריא יותר, ולכל אזרחי אוקראינה יבוא רק טוב ושלום".

ולדימיר זלנסקי שלום ארוש נסיעה לאומן נשיא אוקראינה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד