י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
דעה לא פופולרית

העיתונאי מתקומם: למה הפגנות כן ואירוע דת לא

איש התקשורת זאב קם, מתקומם מדוע זכות ההפגנה היא זכות יסוד בסיסית ללא הגבלה וללא סייג, לעומת זכות הפולחן הדתי שמוגבלת. לדבריו: "מי שמסכן אחרים בריאותית ושם פס על הנחיות הבריאות איבד את הזכות להפגין ללא מגבלות"

העיתונאי מתקומם: למה הפגנות כן ואירוע דת לא
זאב קם צילום: הדס פרוש, פלאש 90

העיתונאי זאב קם, כתב הכנסת של כאן 11 ורשת ב', יוצא נגד ההפגנות בבלפור שאינן מוגבלות ומותרות בחופשיות ללא סייג וזאת תוך כדי המאבק בנגיף הקורונה.

בסדרת ציוצים בטוויטר תהה קם מדוע בגרמניה הדמוקרטית אפשר לאסור ובישראל "הדמוקרטית" גם כן, זה לא ניתן.

"תהיו איתי רגע עם סיפור ההפגנות והפחד שקיים כאן מלדבר בקול רם על הטלת מגבלות על הפגנות בימי קורונה", פותח זאב קם את דבריו, "גרמניה, דמוקרטיה למופת, החליטה היום למנוע הפגנת מכחישי קורונה. למה? כי פעם קודמת שהחבר'ה המטורללים האלו הפגינו הם הביאו עשרת אלפים אנשים שלא שמרו מרחק ולא עטו מסיכות".

"זה הוביל להחלטה של הסנאט הגרמני לאסור עליהם להפגין פעם נוספת. אין כמובן איסור עקרוני על הפגנות, גם בימי הקורונה, אבל מפעילים שיקול דעת. לא פוחדים להגביל כשמבינים שיש סכנה בריאותית", מציין הכתב.

לדבריו: "איכשהו כאן אצלנו, מי שמעז לרמוז שיש בעיה עם עשרת אלפים מפגינים שעולים אחד על השני, לא שומרים מרחק, וחלקם גם לא מקפידים בעניין המסיכות, מיד מוקע כאויב הדמוקרטיה וככזה שנגזר עליו לצאת לגלות באי בודד".

"לאף אחד אין בעיה להגביל כאן את זכות הפולחן הדתי, זכות יסוד בסיסית לא פחות מזכות ההפגנה, אבל רק שלא ניגע בהפגנות בבלפור, כן? אז לא. מי שלא עומד בהגבלות הקורונה, מותר למדינה להגיד לו שזכות ההפגנה נשללת ממנו", טוען העיתונאי.

לסיכום הוא טוען כי "מי שמסכן אחרים בריאותית ושם פס על הנחיות הבריאות איבד את הזכות להפגין ללא מגבלות. עכשיו אתם מוזמנים להתחיל במצעד התגובה הקבוע ולדקלם "אבל זה לא אותו דבר".

זאב קם הפגנות קורונה טוויטר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד