ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
כבקרת רועה עדרו

מה חיפש משה ארבל באמצע הלילה בנמל אשדוד?

העובדים בנמל אשדוד הופתעו לגלות הלילה כי מי שהגיע לביקור במקום הוא לא אחר מאשר ח"כ משה ארבל (ש"ס) אשר הגיע לעקוב מקרוב אחר הטיפול בבעלי החיים שהגיעו באוניה במשלוח מפורטוגל • לדבריו, הטיפול בבעה"ח לא כלל אמצעים אשר עלולים לצערם ולהזיקם • ההחלטה לקיים ביקורי פתע כאלו באה משר הפנים ויו"ר ש"ס אריה דרעי

מה חיפש משה ארבל באמצע הלילה בנמל אשדוד?
ח"כ ארבל בנמל צילום: באדיבות המצלם

הפועלים בשערי נמל אשדוד הופתעו באמצע הלילה (ליל חמישי) לפגוש את ח״כ משה ארבל שהתייצב לביקור פתע בסמוך לאוניה שהגיעה מפורטוגל ובה מאות עגלי בקר שהובאו לישראל במשלוחים חיים.

לדבריו, מטרת ביקור הפתע באמצע הלילה הייתה לבדוק את הטענות בדבר מצב בעלי החיים במשלוחים החיים ואת הטיפול בהם למניעת צער בעלי חיים.

מביקור זה, כאשר אף אחד מהגורמים בנמל לא ידע על הגעת חבר ועדת הפנים של הכנסת ותוך שהוא מדגיש כי אין להקיש מזה על משלוחים חיים אחרים עלתה תמונה חיובית למדי. וכי ממה שהתרשם ואף מתשאול שעשה לעובדי הנמל העוסקים בפירוק האוניה והעברת המטען למשאיות ההובלה מצב בעלי החיים היה חיובי וכי למרות המסע הימי הם הולכים וצועדים בכוחות עצמם.

כמו כן, מהנתונים שעלו בביקור התברר כי לא נעשה כנגד בעלי החיים כל שימוש בהפעלת כוח או בשוקר חשמלי וכדומה.

לדבריו ההחלטה לפקח על נושא זה הגיעה אליו משר הפנים אריה דרעי אשר הנחה אותו לקיים סיורי פתע אלו בנמל עם הגעת המשלוחים החיים.

ארבל ציין את דברי חז״ל על משה רבינו כאשר היה רועה את צאן יתרו ורץ אחר גדי שברח והגיע לבריכת המים לשתות. ומשה רבינו משיב לגדי: "לא הייתי יודע שברחת מפני הצמא. עייף אתה!, הרכיבו על כתפו והיה מהלך. אמר לו הקב״ה: יש לך רחמים לנהוג צאן של בשר ודם חייך אתה תרעה את צאני ישראל".

"אכפתיות זו על הידור במצוות 'צער בעלי חיים' המאפיינת את שר הפנים היא אשר משפיעה באופן ישיר על פעילותו הנמרצת למען האוכלוסיות המוחלשות בחברה", אמר ארבל שהודיע כי בכוונתו להמשיך לעסוק בסוגיה זו ולקיים בהמשך ביקורי פתע נוספים בנמל.

צער בעלי חיים משה ארבל אריה דרעי נמל אשדוד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד