י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

עלייה דרמטית חלה בשיעור החרדים המשתלבים בהיי-טק

הנתונים נחשפו בדיון בכנסת על דו"ח ההי-טק החרדי בוועדת המדע והטכנולוגיה • עיקרי דו"ח ההי-טק החרדי שנכתב ע"י האיגוד הישראלי לתעשיות מתקדמות (IATI) בשיתוף קמא-טק מצביע על צמיחה של 52% בשיעור החרדים העובדים בהי-טק וצמיחה של קרוב ל-100% במספר החרדים הלומדים לימודי הייטק בתוך 4 שנים • יחד עם זאת, ע"פ הדו"ח עובד הי-טק חרדי מרוויח פחות ממקבילו החילוני • חברי הכנסת משה ארבל, מיכאל מלכיאלי, משה אבוטבול ואוריאל בוסו אמרו בדיון בוועדה: "החברה החרדית חייבת הכרת הטוב למשה פרידמן שהקים את קמא טק, הם עשו מהפכה"

 עלייה דרמטית חלה בשיעור החרדים המשתלבים בהיי-טק
ועדת הכנסת צילום: יח"צ

דיון מיוחד התקיים בוועדת המדע והטכנולוגיה בכנסת לבקשת האיגוד הישראלי לתעשיות מתקדמות (IATI) וביוזמת חברי הכנסת משה ארבל (ש"ס) ואריאל קלנר (ליכוד) שעסק בנושא דוח ההייטק החרדי 2020 שנכתב בשיתוף קמא-טק.

מטרת הדיון הייתה להציג את עיקרי הדוח ולהניע תכנית פעולה משותפת לכל הגורמים הנוגעים בדבר, לעידוד העסקת חרדים בענף ההייטק, המהווה אבן יסוד בכלכלת ישראל.

במהלך הדיון הומלץ לוועדה על הקמת ועדת משנה לשילוב אוכלוסיות מיוחדות בתעשייה עתירת הידע ותעשיות מדעי החיים ולקיים דיוני מעקב ודיווח קבועים. דיונים אלה ינוהלו ע"י הוועדה ובשותפות האיגוד הישראלי לתעשיות מתקדמות (IATI), קמאטק ונציגי תעשייה נוספים ונציגי הממשלה.

במהלך הדיון בוועדה הוצגו בפני חברי הוועדה עיקרי הדו"ח, מהם עולה שבתוך 4 שנים נרשמה צמיחה של 52% בשיעור החרדים העובדים בהייטק, צמיחה של קרוב ל-100% במספר החרדים הלומדים לימודי הייטק בתוך 4 שנים. כמו כן, נרשם גידול חד בשיעור הסטארטאפים החרדים שקמים. יחד עם זאת, ע"פ הדו"ח עולה כי פערי השכר עדיין גדולים.


במהלך הדיון • קרדיט: יח"צ

במהלך הדיון בוועדה נשאה דברים עו"ד קרין מאיר רובינשטיין, מנכ״לית ונשיאת האיגוד הישראלי לתעשיות מתקדמות (IATI): "דוח ההייטק החרדי לשנת 2020 של IATI וקמא-טק מצביע על כך שמדיניות שילוב האוכלוסיות המיוחדות בקטר הצמיחה של המשק הישראלי, יכולה להצליח. 

"לפי הדוח, בשנים האחרונות חלה עלייה דרמטית בשיעור החרדים המשתלבים בתעשיית ההייטק, כאשר הנתון החשוב ביותר הוא צמיחת היזמות הטכנולוגית במגזר. בשנים האחרונות, חלה קפיצה אדירה במספר חברות ההזנק שהוקמו ע"י יזמים חרדיים וזוהי הבשורה האמיתית. המגמה המתועדת בחברה החרדית חייבת להיות מתורגמת גם לאוכלוסיות נוספות אשר פוטנציאל התרומה שלהן לתעשייה רחוק מלמצות את עצמו.

"האיגוד הישראלי לתעשיות מתקדמות (IATI), יחד עם ארגון קמאטק וארגונים חרדיים נוספים, ממשיכים לקדם מדיניות המעודדת שילוב אוכלוסיות מיוחדות בתעשייה, מדיניות אשר הממשלה שותפה לה".

 בסיום דבריה אמרה עו"ד רובינשטיין: "אנו ממליצים לוועדה לנהל מעקב אחר מגמת השילוב בתעשיות המתקדמות, עד אשר ההשתלבות תהיה מציאות טבעית לחלוטין".

משה פרידמן, מייסד שותף, ומנכ"ל קמא-טק אמר בוועדה: ״אנחנו רואים צעירים חרדים שנכנסים להייטק ומצליחים שם. במספרים כ-3800 חרדים לומדים הייטק כל שנה. התקדמנו משמעותית מבחינה מספרית אבל פערי השכר עדיין עצומים. בתעשיית ההייטק עדיין יש חוסר לעובדים. אם אנחנו נעזור ל-3800 חרדים שלומדים, כל המדינה תרוויח מזה. אם אנחנו לא נעזור להם, לא יגיעו חרדים חדשים. אנחנו פועלים בברכתם ובהכוונתם של גדולי ישראל. לא זזים בלי התייעצות וליווי צמוד של הרבנים״.

במהלך הדיון בכנסת , בין הנואמים היו הח"כים משה ארבל שיזם את הדיון, מיכאל מלכיאלי, משה אבוטבול ואוריאל בוסו, שאמרו בין היתר: "החברה החרדית חייבת הכרת הטוב למשה פרידמן שהקים את קמא טק, הם עשו מהפכה וצריך להצדיע לאנשים כאלו. הוועדה הזו יכולה להעביר גם החלטות וגם תקנות. נגרום לכך שהמשפטים של שילוב החרדים יהפכו למשפטים שיתקיימו פיזית בשטח. אנחנו צריכים שאותם עובדים ועובדות יקבלו אופק תעסוקתי לטווח הרחוק".

חרדים בהייטק מפלגת שס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד