י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
מועמד מפתיע

פרסום ראשון: גפני מקדם את הגר״י אפרתי לרבנות העיר ירושלים

מציון תצא תורה: בחירת רב עיר לירושלים עוררה תמיד פלונטר ופולמוס נרחב • ל'בחדרי' נודע כי חה"כ משה גפני נועד עם רה"ע ליאון במטרה לקדם את מועמדותו של הגר"י אפרתי לכהן כרבה של העיר, לאחר שהרב שטרן יסיים את תפקידו • המהלך צפוי להיתקל בהתנגדויות לא מעטות

פרסום ראשון: גפני מקדם את הגר״י אפרתי לרבנות העיר ירושלים
יעקב נחומי

פרסום ראשון: יושב ראש דגל התורה חה״כ משה גפני מקדם את הגר״י אפרתי לרבנות העיר ירושלים ואף שוחח על כך עם ראש העיר ירושלים משה ליאון. זאת לאחר סיום תפקידו של הרב האשכנזי הגר״א שטרן.

ל׳בחדרי חרדים׳ נודע כי בפגישה שהתקיימה בשבועות האחרונים בין חה״כ גפני לבין ראש עיריית ירושלים משה ליאון הוא העלה את הדרישה לפתוח בהליך בחירת רבה האשכזני של העיר ירושלים, עוד בחודשים הקרובים.

הדרישה של גפני צפויה להכניס את המערכת הירושלמית לפלונטר. זאת מאחר שרב העיר המכהן הגרש״מ עמאר מעוניין לכהן כרב יחיד בעיר ולא לקיים בחירות לרב נוסף. וככל הנראה שבתנועת ש"ס יתמכו בעמדתו. מה שמקשה ממילא את הבחירות לרבנות העיר שגם ככה היא הכי מסובכת בישראל.

הסאגה כפולה שכן הרב אפרתי מתקרב לגיל 70, מה שאומר שנותרו לו פחות משלוש שנים להגיע לתפקיד, אחרת בהגיעו לגיל 70 הוא לא יכול להתמודד לתפקיד רב עיר על פי החוק המתוקן. ועל כן ההכרעה תיאלץ להתקבל לכאן או לכאן בחודשים הקרובים. ובאם ימתינו עד לסיום תפקידו של הרב עמאר ואז לבחור את שני הרבנים יחד אז הרב אפרתי לא יכול להתמודד לתפקיד הנחשק.

יצויין כי ברקע כל זה, עדיין לא נאמרה המילה האחרונה בנושא התפקיד של הרב שטרן שלא סיים את תפקידו, ובסביבתו עדיין נלחמים על כך שיוכל להמשיך בתפקיד עד להגיע לגיל 80.

נציין כי ההליך הטכני דורש את פתיחת ההליך דווקא דרך המשרד לשירותי דת שמוחזק בידי ש״ס, שם אומרים ל׳בחדרי חרדים׳ כי טרם הוגשה פנייה לפתוח בהליך בחירת רב עיר בירושלים, וכשהיא תגיע רק אז הם ידונו בסוגיה.

כאמור, ל׳בחדרי חרדים׳ נודע כי במהלך הפגישה הציג חה״כ גפני את הרב יוסף אפרתי כמועמד מועדף על דגל התורה לתפקיד, מאחר והרב אפרתי מוכר כתלמידו הקרוב של הרב אלישיב זצ״ל ומי שמכהן גם כאחד מרבני תנועת דגל התורה הארצית.

נציין כי הדרישה של חה"כ גפני תמוהה שכן בדגל התורה סיכמו קודם הרכבת הקואליציה על קידום רב דווקא מהציונות הדתית לתפקיד רבה האשכנזי של העיר ירושלים.

מלשכת גפני סירבו להתייחס לידיעה.

הרב אפרתי משה גפני הרב אריה שטרן הרב עמאר ושס רבה של ירושלים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד