י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
מכתב לשופטים הוא שלח?

ליצמן במתקפה על גמזו: "מתנגדים לסגר בחגים - שיעשו עכשיו"

הסערה שהצליח לחולל רוני גמזו מסרבת לשכוך • השר ליצמן יצא בחריפות במהלך ביקור בנהריה כנגד התנהלותו של גמזו והצהיר כי "אין סיכוי שנאפשר סגר בחגים" • כמו כן, תקף השר את התנהלות הפרופסור בנושא אומן וקרא להטיל דין שווה על המוחים בבלפור ועל חסידי ברסלב 

ליצמן במתקפה על גמזו: "מתנגדים לסגר בחגים - שיעשו עכשיו"
יעקב ליצמן צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

שר השיכון יעקב ליצמן תוקף היום (חמישי) את התנהלות פרויקטור הקורונה פרופסור רוני גמזו ואמר במהלך סיור בעיר נהריה: "צריך שיהיה ברור, יש לשמור על ההנחיות ולהקפיד על ריחוק כדי למנוע תחלואה. אבל צריך גם שתהיה שקיפות, יושר, היגיון ואחידות".

שר השיכון וחבר קבינט הקורונה ליצמן הבהיר "אין סיכוי שנאפשר לסגור את בתי הכנסת בחגים. לא בראש השנה ולא בכיפור ולא בסוכות. אלו ימים קדושים, שכולם, חרדים דתיים מסורתיים וגם חילונים הולכים בהם לבתי הכנסת ואין סיכוי שיהיה בהם סגר. אם צריך סגר- שיעשו אותו היום. לא בחגים. בחגים בתי הכנסת יהיו פתוחים. השר דרעי ואני לא נאפשר קיום סגר בחגים".

ליצמן התייחס גם לנושא הטיסות לאומן והוסיף לדרוש את התפטרותו של גמזו, "לא ידעתי שגמזו הוא פרויקטור אומן. אתם יודעים מה הוא כתב לנשיא אוקראינה? הוא כתב לו שהוא מציע לו להיזהר מיהודים שילכלכו לו את העיר ויביאו תחלואה. איך הוא יכול להגיד דבר כזה? ככה בלי רשות. לכן קראתי שיפטרו אותו. הוא פרויקטור של מדינת ישראל ולא של אוקראינה".

ליצמן בביקור בעיר נהריה

"דבר נוסף", סיים ליצמן את האיום בנושא בתי הכנסת, והבהיר "לא יכול להיות שעל בתי הכנסת ההגבלה היא 20 איש ובבלפור 20 אלף איש. שיעשו שוויון לכולם. ההפגנות ההמוניות הרסו את ההסברה בציבור ופגעו באמון הציבור. אם אכן יש צורך בהגבלה ל20 איש אז גם בבלפור ההגבלה הזו תקפה. אני לא נגד הפגנות, השבוע הייתה הפגנה גם בבית שלי ולא קרה כלום, זה חלק מהתפקיד. אבל מה שכן מפריע לי הוא שאין שוויון".

השר ליצמן תקף עוד את גמזו, "לא שמעתי שהוא כתב מכתב לשופטי בית משפט העליון שבבלפור לא הולכים עם מסכות ולא עומדים שתי מטר, אז אני מציע שיהיה שוויון ורק באמינות ובשקיפות נוכל להחזיר את אמון הציבור ואת שיתוף הפעולה של העם כדי לעצור את התחלואה".

רוני גמזו יעקב ליצמן סגר חגים אומן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 19 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד